Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanítani, vagy MEGtanítani (DVD-melléklettel)

Tanítani, vagy MEGtanítani (DVD-melléklettel) Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Vitéz Gyöngyvér
Cím Tanítani, vagy MEGtanítani (DVD-melléklettel)
Alcím Tartalmilag differenciált órai tevékenységek az alapozó oktatásban
Kiadó Független Pedagógiai Intézet
Kiadás éve 2008
Terjedelem 191 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN 978 963 87552 1 6
Ár:
4.500 Ft
4.050 Ft
Kedvezmény: 10%

A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos – gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival.

Leírás

A címben rejlő kérdés bizonyára minden tudatosan tanító pedagógus fejében megfogalmazódott már: hiszen e két szó között óriási tartalmi különbség rejlik. Tanítani szinte bárki tud, felkészülés, különösebb pedagógiai érzék és hozzáadott többlet energia nélkül is. Azonban a gyermeket MEGtanítani valamire, az már TUDOMÁNY! MEGtanítani – ez önmagában megköveteli a gyermek életkori, képességbeli sajátosságainak figyelembevételét, a komoly, tudatos pedagógiai felkészülést, a tanulásszervezési módok tudatos megválasztását, a többszintű tartalmi differenciálást.
A differenciált tanulásszervezés gyakorlatának sokféle módja lehet, és alkalmazása csöppet sem egyszerű. Fontos, hogy a gyermekeket megtanítsuk az önálló feladatvégzésre, a páros vagy kiscsoportos munkára, hiszen ez biztosítja a tanító számára a tanulási folyamat többszintű szervezésének lehetőségét. El kell érni, hogy a differenciált tanulásszervezés ne cél, hanem a hatékony egyéni fejlesztés elengedhetetlen módszertani eszköze legyen. Természetesen az erre való felkészülés komoly többlet energiát kíván a pedagógustól. Mint ahogy azt e kötet címe is elárulja, az általános iskola alapozó szakaszában tanítók számára olyan kézzelfogható segítséget kívánunk nyújtani, amely az oktatás gyakorlati példáin keresztül tudatosabbá, átgondoltabbá teszi a tartalmi differenciálást.
A kötet az olvasás-szövegértés, a matematika és a komplex művészeti nevelés területéről napi konkrét iskolai feladatok, órák megtervezéséhez ad hasznos – gyakorló pedagógusok által tervezett és kipróbált mintákat. A könyv segítségével a pedagógusok megismerkedhetnek a tartalmi differenciálás elvével, eszközeivel, gyakorlati fogásaival. Nem elvont célokat és feladatokat fogalmazunk meg, hanem kiemelten négy készség-képességterületre fókuszálva – figyelem, fantázia, gondolkodás, érzelmi-szociális készségek – konkrét fejlesztési lehetőségeket kínálunk, amelyekre a napi gyakorlati munkában szükség van.

Tartalom

Előszó
Olvasás-szövegértés 3-4. osztály
A képességfejlesztés fő irányai az olvasás-szövegértés differenciált feladatsoraiban
A teknős és a vadkacsák*
A teknős és a vadkacsák**
A teknősbéka és a vadrucák***
A teknős és a nyúl*
A teknős és a nyúl**
A teknős és a nyúl***
A béka felfuvalkodása*
A nagyravágyó béka**
A nagyravágyó béka***
A pávatollakkal ékeskedő szarka*
A pávatollakkal ékeskedő szarka**
A pávatollakkal ékeskedő szarka ***
A tűhal*
A tűhal**
A tűhal***
A kondorkeselyű lánya*
A kondorkeselyű lánya**
A kondorkeselyű lánya***
Hogyan termeltek sót Bolondfalván?* 
Hogyan termeltek sót Bolondfalván?**
Hogyan termeltek sót Bolondfalván?***
Hogyan termeltek sót Bolondfalván?****
A hétfejű kígyó nyelve hegye*
A hétfejű kígyó nyelve hegye**
A hétfejű kígyó nyelve hegye***
Differenciált óravázlat
Ötlettár – olvasás szövegértés
Vizuális kultúra 1-4. osztály
A képességfejlesztés fő irányai a vizuális kultúra differenciált feladatsoraiban
Fantáziafejlesztés 1. osztály
Melléklet
Fantáziafejlesztés 2. osztály
Emlékezetfejlesztés 2. osztály
Emlékezetfejlesztés 3. osztály
Figyelemfejlesztés 3. osztály –I.
Melléklet
Figyelemfejlesztés 3. osztály –II.
Érzelemvilág-fejlesztés 3. osztály
Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése 4. osztály – I.
Problémamegoldó gondolkodás fejlesztése 4. osztály – II.
Differenciált óravázlat
Matematika 1-2. osztály
A képességfejlesztés fő irányai a matematika 1-2. osztályos differenciált feladatlapokban
Műveletek 20-as számkörben – összeadás – kivonás*
Műveletek 20-as számkörben – összeadás – kivonás**
Műveletek 20-as számkörben – összeadás – kivonás***
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépés nélkül*
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépés nélkül**
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépés nélkül***
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépéssel*
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépéssel**
Műveletek 20-as számkörben – összeadás tízesátlépéssel***
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépés nélkül*
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépés nélkül**
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépés nélkül***
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépéssel*
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépéssel**
Műveletek 20-as számkörben – kivonás tízesátlépéssel***
100-as számkör - számkörbővítés*
100-as számkör - számkörbővítés**
100-as számkör - számkörbővítés***
100-as számkör - műveletek*
100-as számkör - műveletek**
100-as számkör - műveletek***
100-as számkör – páros-páratlan*
100-as számkör – páros-páratlan**
100-as számkör – páros-páratlan***
100-as számkör – számszomszédok*
100-as számkör – számszomszédok**
100-as számkör – számszomszédok***
100-as számkör – pénzhasználat*
100-as számkör – pénzhasználat**
100-as számkör – pénzhasználat***
Differenciált óravázlat
1. melléklet
100-as számkör – műveletek*
100-as számkör – műveletek**
100-as számkör – műveletek***
2. melléklet
Ötlettár – matematika 1-2. osztály
Matematika 3-4. osztály
A képességfejlesztés fő irányai a matematika 3-4. osztályos differenciált feladatlapokban
Szükséges eszközök
Törtek 1. *
Törtek 1. **
Törtek 1. ***
Törtek 2. *
Törtek 2. **
Törtek 2. ***
Törtek 3. *
Törtek 3. **
Törtek 3. ***
Törtek 4. *
Törtek 4. **
Törtek 4. ***
Törtek 4. *
Törtek 4. **
Törtek 4. ***
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 1. *
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 1. **
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 1. ***
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 2. *
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 2. **
Kombinatorika, valószínűség, statisztika 2. ***
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 1. *
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 1. **
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 1. ***
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 2. *
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 2. **
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 2. ***
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 3. *
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 3. **
Sorozatok, táblázatok (szabályjátékok), nyitott mondatok 3. ***