Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Taníts meg engem!

Paraméterek

Szerző Rosta Katalin
Cím Taníts meg engem!
Alcím Fejlesztő program logopédiai óvodák számára
Kiadó Logopédia Kiadó
Kiadás éve 2004
Terjedelem 216 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 85186 8 5
Ár:
2.900 Ft
2.755 Ft
Kedvezmény: 5%

A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban.

Leírás

A fejlesztő program elsősorban logopédiai óvodák számára készült. A kötet a gyógypedagógiai fejlesztőmunka speciális területének tapasztalatait adja közre, első ízben a hazai szakirodalomban. Ismerteti a logopédiai óvodában történő fejlesztés általános kérdéseit, a kiválasztás szempontjait, a gyermekek fejlődési sajátosságait. Bemutatja az egyes fejlesztési területeket, ezeknek módszertani kérdéseit, a csoportos és egyéni fejlesztés formáit, szakirodalmat, fejlesztőanyagokat ajánl azok számára, akik szakemberként vagy szülőként e problémákkal szembesülnek. A szerzők valamennyien gyógypedagógusok, a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola Gyakorló Logopédiai Óvodájának és Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetének munkatársai.
 
Lektor: Gerebenné Várbíró Katalin

Tartalom

Bevezető
Általános rész
A logopédiai óvoda a gyógypedagógiai intézményrendszerben
A logopédiai óvodai csoport érvek és ellenérvek tükrében
Fejlődéslélektani szempontok
A logopédiai óvodába kerülő gyermekek kiválasztásának szempontjai
Pszichikus funkciózavarok a beszédben akadályozott 4-7 éves gyermekeknél
A felvétel módja a logopédiai óvodába
Személyi feltételek a logopédiai óvodában
Tárgyi feltételek a logopédiai óvodában
A logopédiai óvodai fejlesztés alapelvei
A logopédiai óvodai fejlesztés koncepciója
Foglalkozási körök a logopédiai óvodában
A foglalkozások heti rendszeressége
A tanköteles gyermekek lehetőségei
Nevelési, szoktatási feladatok a logopédiai óvodában
A szokások szerepe a személyiségfejlődésben
A szokásalakítás folyamatának sajátosságai, körülményei
A szokások kialakításának módszerei, eszközei
A szokások kialakításának területei
Speciális rész
Az alapkultúrtechnikák elsajátítását fejlesztő terápiás eljárások
Az Ayres terápia
Frostig Terápiás Program a vizuális észlelés fejlesztésére
A mozgás és a kommunikáció fejlesztését szolgáló terápiák
A mozgásfejlesztés
A logopédiai ritmika foglalkozás
A rituálinnovatív terápia (RIT)
Az anyanyelvi fejlesztés
Az anyanyelv és környezetismeret foglalkozás
Az egyéni fejlesztés
A vizuomotoros készség fejlesztése
A testséma és az egyensúlyérzékelés fejlesztése
A vizuális észlelés fejlesztése
A finommotorika és a taktilis észlelés fejlesztése (grafomotoros fejlesztés)
A diszlexia prevenció
Az olvasás tanításához szükséges alapkészségek fejlesztése
Az olvasás tanítása
A diszkalkulia prevenció
A diszkalkulia tünetei
A diszkalkulia prevenciós terápia
A speciális matematikai készségek fejlesztése
Ajánlótár a logopédiai óvodai foglalkozások szervezéséhez
Névmutató