Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni történetekkel

Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni történetekkel Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Sorozat Pedagógus Könyvek
Szerző Fisher, Robert
Cím Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni történetekkel
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 110 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 2592 9
Ár:
1.490 Ft
1.192 Ft
Kedvezmény: 20%

A kötet történetei forrásul szolgálnak az elemi iskolás korú gyerekek gondolkodási, tanulási és nyelvi készségeinek fejlesztéséhez. 7-11 éveseknek nyújt élvezetes és gondolkodtató multikulturális történeteket.

Leírás

A kötet történetei forrásul szolgálnak az elemi iskolás korú gyerekek gondolkodási, tanulási és nyelvi készségeinek fejlesztéséhez. 7-11 éveseknek nyújt élvezetes és gondolkodtató multikulturális történeteket. Minden történetet a vitához ajánlott kérdések követnek, amelyek előhívják és bővítik a gyerekeknek a történethez fűződő gondolatait, rávilágítanak a mese központi témájára, s olyan kulcskérdéseket vetnek fel, mint pl. az igazság, a jóság, a becsület és a barátság természete. A megbeszélést követő feladatok bátorítják a gyerekeket, hogy a történetből megértett fogalmakat alkalmazzák. A történeteket és az ajánlott kérdéseket felhasználhatjuk egyéni vagy kiscsoportos gondolkodtató feladatként, de alkalmazhatjuk az egész osztállyal vagy akár nagyobb gyerekcsoporttal is, pl. az iskolagyűlésen a közös gondolkodás keretében. A történetek alkalmazhatók egyéni munkára és az együtt tanuló és gondolkodó közösség építésére egyaránt. Ebben segítségükre lehetnek mindazok a tevékenységi formák (kérdésfeltevés, csoportmegbeszélés, reflektív írás, rajzolás, drámajáték), amelyek az iskolai munka keretében a gondolkozás fejlesztését segítik.
 
Írta: Robert Fisher 
Fordította: Mész Lászlóné 

Tartalom

Bevezetés
A történetek
Történetek a gondolkodás tanítására
Ajánlott kérdések
A megbeszélés vezetése
Kérdezőközösség építése
Gyermekfilozófia
 
Történetek és témák
 
Gelert története
Téma: A düh
Eredet: Wales
Buddha és a hattyú
Téma: Állati jogok
Eredet: Buddhizmus
A két festő
Téma: A szépség
Eredet: Görögország
Fingal és a bősz óriás
Téma: Az erőszakosság
Eredet: Írország
Az átváltozás
Téma: A változás
Eredet: Franz Kafka
Sana herceg
Téma: Bátorság és félelem
Eredet: Szudán
A fiú, aki örökké akart élni
Téma: A halál
Eredet: Olaszország
Munkások a szőlőben
Téma: A tisztesség
Eredet: Újszövetség
Tell Vilmos
Téma: A szabadság
Eredet: Svájc
A beszélő medve
Téma: A barátság
Eredet: Kanada (Aesopus után)
Catharine Howard kísértettörténete
Téma: Kísértetek
Eredet: Anglia
Jó a rosszban, rossz a jóban
Téma: Jó és rossz
Eredet: Kína
Öregasszony az ecetesüvegben
Téma: A boldogság
Eredet: Európa
Pandora szelencéje
Téma: A remény
Eredet: Görögország
A gyáva nyulak
Téma: A tudás
Eredet: India
A fűzfamintás történet
Téma: A szerelem
Eredet: Kína
Nyertes a hintalovon
Téma: A szerencse
Eredet: D. H. Lawrence
Ewongelema  
Téma: Az emlékezet
Eredet: Zambia
A Marie Celeste titka
Téma: Rejtély
Eredet: Anglia
A macska, aki megtartotta a nevét
Téma: Nevek
Eredet: Nagy-Britannia
A fiú, aki mindig kérdezett
Téma: Kérdések és válaszok
Eredet: Európa
Szögleves
Téma: Valóságos – nem valóságos
Eredet: Svédország
Rumpelstiltskin
Téma: Titkok
Eredet: Németország
A fekete tulipán
Téma: A lopás
Eredet: Hollandia
Anansi, a pók
Téma: Történetek
Eredet: Nyugat-India
Rip van Winkle
Téma: Az idő
Eredet: I., Washington
Nem igaz!
Téma: Az igazság
Eredet: Anglia
Mennyi földre van szüksége egy embernek?
Téma: Igények és szükségletek
Eredet: Oroszország
Kam tükre
Téma: Ki vagyok én?
Eredet: Korea
A professzor és a révész
Téma: Bölcsesség és tanulás
Eredet: India