Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanulási készség tréning serdülők számára

Paraméterek

Sorozat Iskolapszichológia
Szerző Fürcht László – Hegyiné F. Gabriella – M. Tamás Márta – Szitó Imre
Cím Tanulási készség tréning serdülők számára
Kiadó Trefort Kiadó
Kiadás éve 2005
Terjedelem 79 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 446 333 9
Ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Kedvezmény: 10%

A tanulók önállóan tanulásának eredményessége szorosan összefügg a tanulási folyamat során alkalmazott eljárásokkal, az előnyben részesített stratégiákkal. Az itt közreadott tanulmányok a tanulási stratégiák felmérésével és fejlesztési lehetőségeivel foglalkoznak. (Iskolapszichológia 14.)

Leírás

A tanulók önállóan tanulásának eredményessége szorosan összefügg a tanulási folyamat során alkalmazott eljárásokkal, az előnyben részesített stratégiákkal. A tanulási stratégiák a tanulók mindennapi tevékenységének részét képezik. Az elmúlt 10-15 évben intenzíven megindultak ezen a területen a nemzetközi kutatások. Az itt közreadott tanulmányok a tanulási stratégiák felmérésével és fejlesztési lehetőségeivel foglalkoznak. Mindegyik tanulmány anyaga a két év iskolapszichológiai munka gyakorlata során keletkezett. Az iskolapszichológus egyik alapvető feladata lehet a tanulási készség fejlesztése. Az első két tanulmányban az iskolapszichológusok maguk végeznek fejlesztést úgy, hogy sajátos egységgé szervezik a különböző stratégiákat, s több ülésben, kiscsoport keretében foglalkoznak átadásukkal, elsajátításukkal. Mindkét eljárás kidolgozásában érvényesül az egyéni stílus, valamint az, hogy az iskola igényeit a szerzők igyekeznek figyelembe venni. Az első tanulmány szerzője felső tagozatos általános iskolásokkal foglalkozik, és a kognitív fejlesztés gazdag lehetőségeit alkalmazza. A második tanulmány szerzője a gimnazisták csoportjában a kognitív fejlesztést közvetlenül összekapcsolja a személyiségfejlesztéssel. Mindkét szerző foglalkozik a fejlesztés alapproblémáival és a továbblépés lehetőségeivel. A harmadik tanulmányban azt érzékeljük, hogy a tantárgyak kedveltsége-elutasítása kialakít valamilyen alapvető viszonyt egy ismeretcsoport iránt, s a tanulási készségek alakítását ezek figyelembevételével ajánlatos megvalósítani. A negyedik tanulmány tanítási óra részeként megvalósított stratégiafejlesztésről számol be, ahol az iskolapszichológus és a pedagógus a konzultatív partner szerepét tölti be.

Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

Előszó
Fürcht László: Egy tanulási stratégiafejlesztő eljárás kezdeti tapasztalatai
Kiválasztás
A mérés és hatásvizsgálat
A tematika
Részletezés
Az eredmények értékelése
Hegyiné Ferch Gabriella: Gimnázium I. osztályában végzett tanulási tréningcsoport tanulságai
Serdülőkultúra és tanulás (Bevezető)
Tanulási prognózisvizsgálat elsős gimnazisták körében
Egy tanulási tréningcsoport szervezési nehézségei
A tanulási stratégiafejlesztés dilemmái: diagnóziskészítés, stratégiatanítás vagy személyiségfejlesztés
A fejlesztő program tematikája
Mi a titka? – Egy sikeres diák „fantom képe”
Martonné Tamás Márta: Tanulási szokások felmérése felső tagozatban
Szitó Imre: Tanulási készségfejlesztés tanítási órán
A tanulási stílusok felmérése
A tanulási stratégiafejlesztés elméleti támpontjai
A fejlesztésben alkalmazott eljárások típusai
A változás mérése
Tapasztalatok és további kérdések