Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanulási zavarok korrekciója a tanórákon

Paraméterek

Sorozat Iskolapszichológia
Szerző Gyenei Melinda
Cím Tanulási zavarok korrekciója a tanórákon
Kiadó Trefort Kiadó
Kiadás éve 2004
Terjedelem 51 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN 963 446 319 3
Ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Kedvezmény: 10%

Az iskolakezdésnél alapvető fontosságú a gyermekek pszichikai alkalmassága, mely a tanulási képességeket meghatározó percepciós és perceptuomotoros funkciók fejlettségével mutat szoros összefüggést. A problémakör átfogó kutatási eredményei szerint a tanulási zavarok fő oka e funkciók egyenetlen fejlődése, hiányos működése. (Iskolapszichológia 21.)

Leírás

Az iskolakezdésnél alapvető fontosságú a gyermekek pszichikai alkalmassága, mely a tanulási képességeket meghatározó percepciós és perceptuomotoros funkciók fejlettségével mutat szoros összefüggést. A problémakör átfogó kutatási eredményei szerint a tanulási zavarok fő oka e funkciók egyenetlen fejlődése, hiányos működése. A tanulási zavarral küzdő tanulóknál az iskolába lépést követően is fennálló funkciózavarok, kiesések okozzák a teljesítményproblémát. Bár a fejlesztés optimális időszaka az óvodáskorra esik, feltétlenül szükséges a beiskolázott gyerekek szűrése, és az egyes funkciókban való lemaradások, fejlődési egyenetlenségek kompenzálása. Egyéves pszichológiai fejlesztést végeztünk a kisiskoláskori tanulási zavarok korrekciója céljából az általános iskola első osztályában. A fejlesztés során olyan tanulási környezetet kívántunk teremteni, mely a mindennapi pedagógiai munka során biztosít lehetőséget a perceptuális és a perceptuomotoros funkciók begyakorlására. A tanulási zavarok szűrése és a fejlesztés módszertani kialakításában Porkolábné Dr. Balogh Katalin kutatási eredményeire támaszkodtunk.

Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

Bevezetés
A korrekciós fejlesztés iskolai alkalmazása
Fejlesztő program
Az észlelés különböző csatornáinak fejlesztése
Vizuális fejlesztés
Konstanciák fejlesztése
Tapintásos észlelés fejlesztése
Kinesztétikus észlelés fejlesztése
Térbeli viszonyok fejlesztése
Hallási észlelés fejlesztése
A finommotorika fejlesztése
Testséma, énkép, emocionális fejlesztés
A kísérlet körülményei
Alkalmazott módszerek
Vizsgálati eredmények
A kísérleti és a kontroll csoport iskolai teljesítménye a tanév végén
Dedinszky Lászlóné: Tanítói tapasztalatok a tanulási zavarok kompenzálása terén
A lemaradás jellemző területei, típusai
A fejlesztő feladatok lehetőségei az egyes tantárgyakban
Esetelemzés
Mellékletek