Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tanulni jó

Paraméterek

Sorozat SHL Könyvek
Szerző Klein Sándor
Cím Tanulni jó
Alcím Egy pszichológus a pedagógiáról
Kiadó EDGE 2000 Kiadó
Kiadás éve 2012
Terjedelem 615 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9760 21 9
Ár:
3.800 Ft
3.420 Ft
Kedvezmény: 10%

Ez a könyv Klein Sándornak a tanítás/tanulás folyamatával kapcsolatos írásait tartalmazza.

Leírás

Ez a könyv – „Az írás megmarad” címen összegyűjtött kisebb írásaim második kötete – a tanítás/tanulás folyamatával kapcsolatos gondolataimat tartalmazza. Az első rész tíz írása a rendszerváltozás előtt született, a gyerekközpontú családi és iskolai nevelésért, a tehetség kibontakoztatásáért emelve szót. A második rész írásai az elmúlt két évtizedben jelentek meg, de céljuk változatlanul az alternatív iskolák, a kooperatív tanulás, az alkotó állampolgárok nevelésének támogatása. A harmadik rész játékos gyakorlataira épülő, élményszerű matematikatanulás lehetőségéről szól. Végül a negyedik részben pécsi egyetemi kollégáim néhány cikke kapott helyet: az esélyegyenlőségről, a tanulás öröméről, a „derűs iskoláról” és a kliensközpontú egyetem védelméről.
 
Klein Sándor
 

Tartalom

Előszó: Mi a nevelés? (Vekerdy Tamás)
Ajánlás
Bevezetés: A mi iskolánk
I. A SZEMÉLYKÖZPONTÚ NEVELÉSÉRT (AZ ELSŐ HÚSZ ÉV)
A személyközpontú nevelésért
1. Egy különleges pedagógiai szituáció pszichológiai vizsgálata (Hajtman Béla és Klein Sándor)
2. Családi ábécé – az Iskolatelevízió rejtvényműsorának pedagógiai-pszichológiai tanulságai
3. Akcióelmélet – A kielégítetlen akcióigényben rejlő energiák hasznosítása (Erdős Géza és Klein Sándor)
4. A tanulás szabadságától a szabadság tanulásáig
5. Carl Rogers, a csendes forradalmár
6. Személyközpontú tanárképzés az USA-ban és Magyarországon (Farkas Katalin és Klein Sándor)
7. Mit várok és mit kaptam a pszichológiától? – A pszichológia tanulásának szerepe a tanárképzésben (Farkas Katalin és Klein Sándor)
8. Tehetséges gyerekek az iskolában (Klein Sándor és Farkas Katalin)
9. Pedagógusok a tehetségfejlesztés szolgálatában (Klein Sándor és Farkas Katalin)
10. Tanárjelöltek fegyelemmel kapcsolatos iskolai tapasztalatai (Klein Sándor és Farkas Katalin)
11. Mennyire sért? (Klein Sándor és Farkas Katalin)
12. Amerikából jöttem
II. A TANULÓKÖZPONTÚ ISKOLÁÉRT (A MÁSODIK HÚSZ ÉV)
Egy különös matematikaóra
13. Az alternatív iskolák és a kooperatív tanulás (Beszélgetés Günther L. Huberrel)
14. A képzelet szárnyán (Klein Sándor és Kiss Julianna)
15. Modell vagy mások számára! (Kiss Julianna és Klein Sándor)
16. „A magyar pedagógia humanisztikusabbá tételét tartom feladatomnak” (Ozsváth Judit interjúja)
17. A tanulószervezet, mint tanuló szervezet
18. Egyenlő felek párbeszéde – A felnőttek tanulása a változó világban
19. A munka világa és a középiskolai képzés
20. Tökéletes ember nincsen, de tökéletes teamet tökéletlen emberekből is össze lehet állítani (Mihály Ildikó interjúja)
21. Kamaszok az iskolában (Mayer József interjúja)
22. Siker és kudarc az iskolában
23. Humanisztikus iskolák, alkotó állampolgárok (Novák Gábor interjúja)
24. Az értékelők értéke
25. Az iskola az otthonunk
26. Az iskola felel
27. Nevelési világkonferencia Magyarországon (Novák Gábor interjúja)
III. JÁTÉKOS MATEMATIKATANULÁS
Újsághír (Bevezető helyett)
28. A komplex matematikatanítási módszer pszichológiai hatásának vizsgálata
29. Az általános iskolai matematikatanulás hatása tanulók gondolkodásának és személyiségének fejlődésére
30. Két korosztály és a matematika (Habermann M. Gusztáv és Klein Sándor)
31. Mindenki számít (Klein Sándor és Kiss Julianna)
32. A Sherbrooke-i Pszicho-matematikai Intézetről – Megemlékezés egy egyedülálló
pszichológiai-pedagógiai intézményről
33. Demokrácia a matematikaórán (Dienes Zoltán egyik írásának összefoglalása)
34. Matematikai struktúrák tanulásának fejlődési sajátosságai (Klein Sándor, Habermann M. Gusztáv, M. A. Jeeves és Hajtman Béla)
35. Dienes professzor játékai (Klein Sándor és Kiss Julianna)
36. A matematikatanítás néhány pszichológiai problémájáról
IV. PÉCSI KOLLÉGÁIM ÍRTÁK
FEEK
37. Esélyegyenlőség – kisebbségi jogok (Várnagy Péter)
38. A tanulás örömének alternatívája (Zalay Szabolcs)
39. A „derűs iskola” (Dr. Kocsisné Dr. Farkas Claudia)
40. Egyetem, begyetem, tengertánc – Vissza a kliensközpontú egyetemhez (Héjj Andreas)
Búcsúzóul
V. MELLÉKLET
Jegyzetek
Az írások forrásai
A képek jegyzéke