Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Tér- és helyzetérzékelést fejlesztő gyakorlatok

Tér- és helyzetérzékelést fejlesztő gyakorlatok Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Szentgyörgyi Zoltán – Weglárz Bálint
Cím Tér- és helyzetérzékelést fejlesztő gyakorlatok
Alcím Óvodás- és kisiskoláskorú gyermekek részére
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 92 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 9412 05 8
Ár:
790 Ft
592 Ft
Kedvezmény: 25%

Azokat a gyakorlatban kipróbált és az eredmények által visszaigazolt gyakorlatokat találhatják meg a könyvben az óvónők és tanítók, amelyek igen eredményesen használhatók fel a 3-10 éves korú gyermekek tér- és helyzetérzékelésének fejlesztésében.

Leírás

Azokat a gyakorlatban kipróbált és az eredmények által visszaigazolt gyakorlatokat találhatják meg a könyvben az óvónők és tanítók, amelyek igen eredményesen használhatók fel a 3-10 éves korú gyermekek tér- és helyzetérzékelésének fejlesztésében. A gyakorlat- és ismeretanyag komplex módon a gyermekek mozgáskoordinációjának, ügyességének, értelmi-érzelmi-akarati és fizikai képességeinek fejlődéséhez is hozzájárul. E gyakorlatok ismerete óriási segítséget adhat a pedagógusoknak ahhoz is, hogy tanítványaik a testnevelési óráit, foglalkozásait sokkal változatosabban – és talán ezáltal is eredményesebben – végezhessék.
A szerzők munkájukban nem törekedtek (törekedhettek) teljességre. A gyakorlatok összeállítása során csupán az ún. alapgyakorlatok közül is a legfontosabbnak tartottakat ismertetik, ezzel is lehetőséget adva a kollégáknak a téma „továbbgondolására”, új gyakorlatok kreálására.
 
A gyakorlatokról
 
A felsorolt, az adott korosztály tér- és helyzetérzékelését fejlesztő gyakorlatok olyan természetes mozgások, amelyek fejlesztő hatásúak is egyben. Minden mozgás végrehajtása a gyerektől tér- és helyzetérzékelést igényel, de mégsem mondhatjuk el valamennyi mozgásról, hogy egyben fejlesztő hatású is. Hogy e két feltétel létrejöhessen, ahhoz a mozgás térbeliségének és helyzetének kell módosulnia. Erre pedig nem alkalmas hagyományos mozgásanyagunk és eszközállományunk. Gátolja ezt az a szemlélet is, amely csak szándékos mozgástanulással, egy-egy mozgás legegyszerűbb, leggazdaságosabb elsajátítására törekszik és ebben keresi eredményességének visszaigazolását is. Ez veszélyes, mert közben eltakarja a korosztályban rejlő képességek fejlesztésének elfecsérelt, vissza nem térő potenciális lehetőségeit.
A gyakorlatanyag másik jellemzője, hogy a korosztály számára mindig érdekes és versengésre ösztönző. A feladatok megoldásában biztosított szabadság szükségszerűen kialakítja a saját teljesítőképesség reális megítélését. Nem a pedagógus bíztatása „teszi” ügyessé a gyereket, hanem erről ő maga is a gyakorlás folyamán mindig meggyőződhet.
 
Illusztrációk: Ömböly Attila

Tartalom

Előszó
Bevezető gondolatok
A gyakorlatokról
Módszertani ajánlások
Tanácsaink a gyakorlatgyűjtemény eredményes használatához
Járások
Futások
Szökdelések
Ugrások
Csúszások
Mászások
Gurulások – gördülések
Esések
Le- és átfordulások
Függő állások, fekvő függések és átmeneti helyzetek
Bordásfal gyakorlatok
Gyakorlatok labdával
Versengések – vetélkedők – versenyek
Játékok