Módszertani kiadványok, kézikönyvek
A kötet segítségével a természettudományos tantárgyakat hallgató tanárjelöltek megismerhetik egy-egy tantárgy legfontosabb tanítási tartalmait, céljait, a tanárok pedig áttekintést kaphatnak a rokon tantárgyakról, ami segítheti őket az integrált szemléletű tanítási folyamat megtervezésében.
Könyvünk célja: bevezetés vagy inkább átvezetés a felsőfokú kémiába. Érdeklődő középiskolásoknak éppúgy szól, mint első- és másodéves, kémiát tanuló egyetemi hallgatóknak. Emellett ajánlható a középiskolák kémiatanárainak is: számos, a középiskolákban is könnyen használható anyagot tartalmaz – másként, mint ahogyan a középiskolákban általában tanítani szokás.
Ez a könyv mindazoknak szól, akik további kémiai tanulmányaikat szeretnék megalapozni. Elsődleges célja általános képet adni a kémiáról a teljesség igénye nélkül.
Siegfried Niese életrajza bemutatja Hevesy tudományos eredményeit és azokat a sokszor nehéz körülményeket, amelyek között ezek születtek. Számos részletet idéz Hevesy levelezéséből. Ezekből egy olyan ember portréját ismerhetjük meg, aki a legnehezebb időkben sem vesztette el a humorérzékét, és tisztelettel tekintett embertársaira.
A kísérletgyűjtemény a megújuló kémiatanításhoz kíván segítséget nyújtani. Több mint kétszáz olyan látványos és élményt nyújtó kísérletet közöl, amelyek többnyire egyszerű eszközökkel és hétköznapi anyagokkal tanári vagy tanulói kísérletként is el lehet végezni az általános és középiskolai kémia órákon.
A tudomány matematika és számítástechnika nélkül ma már elképzelhetetlen. A számítógépközpontok által készített statisztikai tanulmányok szerint a kémikusok voltak a legjelentősebb számítógép-felhasználók a 20. században...
Tudásunk nem jelentéktelen hányadát képezik a különböző tévhitek. Ezek olyan tudományosan nem helytálló ismeretek, melyek alapvetően befolyásolják a világról alkotott képünket, mindennapi cselekedeteinket...
A természettudomány tanítását mindig is az egyik legjobb eszköznek tekintették a tanulók értelmének fejlesztéséhez