Mozgásfejlődés – mozgásfejlesztés
A mozgásfejlődés a mozgásminta módosulásának lépcsőzetes folyamata, amely az egyén genetikai potenciálján, valamint a megelőző és az új mozgástapasztalatokon alapul, és a szervezet–környezet kölcsönhatásában megy végbe. Átfogja az ember sokrétű mozgásformáinak és mozgáskészségeinek – kúszás, mászás, járás, futás, ugrás, dobás, elkapás, ütés, rúgás – egyéni fejlődését, valamint a kondicionális képességek – erő, gyorsaság, állóképesség, ízületi mozgékonyság –, illetve a koordinációs képességek – kinesztetikus differenciáló-, téri tájékozódó-, mozgásátállító-, ritmus-, egyensúlyozó képesség stb. – kialakulását. Az ember motoros fejlődéséhez tartoznak azok a differenciált és összetett mozgásformák is, amelyek a sportbeli képzés folyamán, vagy a hivatással összefüggő motoros tevékenység kapcsán alakulnak ki.
A kötet tanulmányai foglalkoznak többek között az edző pedagógiai szerepével, a fogyatékossággal élő személyek vagy az SNI tanulók szomatikus fejlesztésével, a tantervvel, mint a fejlesztés iránytűjével és főként azzal, hogy a személyiség mely területeire hat elsősorban a mozgás, a sport, a testnevelés.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
Az akciós csomagot a testnevelés- és sporttudomány (ezen belül az edzéstudomány) négy alapvető szakkönyve – Nádori László: Edzés, versenyzés címszavakban; Harsányi László: Edzéstudomány; Szakály Zsolt: Sportedzés; Farmosi István: Mozgásfejlődés – alkotja, összesen 1098 oldalnyi terjedelemben.
A négy kötet egy csomagban 30% kedvezménnyel rendelhető.
A könyv 10 éves kutatómunka tapasztalatának összegzése, 4 teljes óvodai év testnevelés foglalkozásainak ütemezése, mely a 3-7 éves korosztály mozgásfejlesztéséhez nyújt segítséget. A leírt foglalkozások mind a mozgásanyag, mind a fejlesztő feladatok tekintetében egymásra épülnek.
A gyűjteményben található csaknem másfélszáz játék számos lehetőségét kínál a szociális és mentális érettség, a gondolkodás, a térérzékelés, a nagy- és finommozgások játékos fejlesztésére.
Szerkezetében változatlanul, de bővebb tartalommal jelent meg Dr. Farmosi István Mozgásfejlődés című könyvének negyedik kiadása. Az óvóképzők, tanítóképzők és az általános iskolai tesnevelőtanár-képzés szakkönyve, továbbá a gyakorlatban tevékenykedő szakembereknek – pedagógusoknak, edzőknek, sport- és gyermekorvosoknak – nyújt hasznos ismereteket.
A könyv segítő szakmai ismeretanyagot kíván átadni az óvodás korú gyermekek harmonikus fejlesztésével foglalkozó óvodapedagógusok számára.
A sporttudomány dinamikus fejlődése, a sportteljesítmények folyamatos javulása előtérbe helyezi a sportelmélet és gyakorlat oktatásának, képzésének az újragondolását, a korszerű tananyagok összeállításának szükségszerűségét...
Azokat a gyakorlatban kipróbált és az eredmények által visszaigazolt gyakorlatokat találhatják meg a könyvben az óvónők és tanítók, amelyek igen eredményesen használhatók fel a 3-10 éves korú gyermekek tér- és helyzetérzékelésének fejlesztésében.
A szervezet számára a mozgás lételem. Az egysejtűektől a magasan szervezett és fejlett élő szervezetig – az emberig – minőségileg egyre magasabb fokon álló szervrendszer alakult ki. A mozgás – akár hely-, akár helyzetváltoztatás – állandóan jelen van.