Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Varázskapu

Paraméterek

Szerző Nagyné Koncz Éva
Cím Varázskapu
Alcím Példák a vizuális nevelés és tehetségfejlesztés lehetőségeire 6 éves kortól
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 160 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 65 5
Ár:
2.680 Ft
2.144 Ft
Kedvezmény: 20%

Nagyné Koncz Éva programja elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon­ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választja ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat. A közös munka során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál­nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni, összhang­ba kerülnek egymással, képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját.

Leírás

Nagyné Koncz Éva a vizuális területen tehetséget mutató gyermekek számára Jászberényben negyedszázada indított Tehetségfejlesztő csoportot. „Varázskapu”-ját az elmúlt 25 évben felhalmozott pedagógiai, módszertani és nevelési tapasztalatokból ácsolta. Jó szívvel ajánljuk intézményi és otthoni felhasználásra, továbbgondolásra – óvodapedagógusoknak, tanítóknak és kreatív szülőknek egyaránt. Bízunk benne, hogy ezen a kapun belépve olyan érdekes és hasznos dolgokkal találkoznak, amelyek gyereknek és felnőttnek egyaránt élményt jelentenek.

Programom elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon­ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választom ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat – heti egyszer dupla órában foglalkoztatva. Közös munkánk során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál­nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni. Közös munkában összhang­ba kerülnek egymással. Képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját. A résztvevő gyerekek fejlesztési programjának megvalósításához – a szülők együttműködésére számítva – otthoni feladatokat is terveztem. Ez segíti az egyes témakörök elmélyültebb tanulmányozását, a pontosabb megfigyelést, a tudatos, tartós figyelem kialakítását – ráhangolódva így egy adott témára, biztosítva ezzel a foglalkozások sikerét. A gyerekek megismerkednek a munka eszközeivel, anyagainak tulajdonsága­ival, felhasználásuk módjával, lehetőségeivel. A színekkel, tónusokkal, színhar­móniával. Formákkal, arányokkal, irányokkal, kompozíciós elemekkel – me­lyek hozzásegítik őket az esztétikus képalkotáshoz. Új szavakat, kifejezéseket ismernek meg munka közben. Szókincsük, kifejező készségük gazdagodik – kiemelt szerephez juttatva így anyanyelvünk művelését is. Célunk egy olyan szemlélet kialakítása, mellyel nem csak az ábrázolás te­rületén, de bármilyen más feladat megoldásánál is magabiztosan látnak munkához. Gondolataikat rendszerezni tudják, fel merik vállalni és kipróbálni ötleteiket, de sikertelenség esetén sem veszítik kedvüket, bátran keresnek újabb megoldásokat. Megtanulnak a feladatokhoz rugalmasan, több néző­pontból is közelíteni. Céljaink eléréséhez – a tehetséget fejlesztő, de életkoruknak megfelelő – gondosan válogatott, feladattudatot, feladattartást, kreativitást, pontos meg­figyelőképességet igénylő, érdeklődést felkeltő feladatokat kínálunk kis tanít­ványainknak – eszközt adva ezzel kezükbe további fejlődésükhöz.

Nagyné Koncz Éva

Tartalom

Célok, feladatok és módszerek a tehetségfejlesztő csoportban

Célok, feladatok

Alkalmazott módszerek

Tervezés

Technikák és eszközök

Technikák

Eszközök

A mentor eszköztára

A vizuális tanulás

A vizuális tanulás részegységei

Helyzetgyakorlatok – feladatok, tevékenységek

Feldolgozási módok

Feldolgozásra ajánlott témacsoportok

A foglalkozások tevékenységei, vázlatos szerkezete

Évkezdés, évzárás – ismerkedéstől búcsúzásig

Eszközök, kellékek és használatuk

Hogyan készül?

Technikai eljárások és eszközeik

Illusztráció – előkészület, folyamat, megvalósítás (elbeszélő ábrázolás)

Példa A macskacicó című magyar népmese feldolgozására

Példa feladatsor felépítésére – helyi téma lehetőség

Néhány példa foglalkozási és otthoni feladatok egymásra építésére, összehangolására

Témákhoz rendelhető feladat- és munkalapok – megoldások

Feladatajánlás otthoni feldolgozásra

Témaajánlatok szakköri foglalkozásokhoz

Az emberábrázolás fejlődése

Válogatás a Tehetségfejlesztő csoport és a Sün Sámuel Óvoda Micimackó csoportjának munkáiból

Mi hogyan készülünk rajzpályázatra?

A Hopp Ferenc Kelet-ázsiai Művészeti Múzeum kultúraközvetítő tevékenysége gyermek- és ifjú korosztály számára

Madár barátság (Nagyné Koncz Éva meséje)

Feladat- és munka-mintalapok

A felhasznált munkák készítői

Felhasznált irodalom