Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Vizuális kommunikáció

Paraméterek

Szerző Blaskó Ágnes – Margitházi Beja
Cím Vizuális kommunikáció
Alcím Szöveggyűjtemény
Kiadó Typotex Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 440 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 279 111 1
Ár:
4.400 Ft
3.960 Ft
Kedvezmény: 10%

Ebben a szöveggyűjteményben olyan különböző elméleti irányokat invitálunk a vizualitásról való közös gondolkodásra, mint a kognitív tudomány és percepcióelmélet, szemiotika, művészettörténet, feminizmus és pszichoanalízis, kulturális megközelítés, illetve tartalomelemzési módszerek.

Leírás

Ebben a szöveggyűjteményben olyan különböző elméleti irányokat invitálunk a vizualitásról való közös gondolkodásra, mint a kognitív tudomány és percepcióelmélet, szemiotika, művészettörténet, feminizmus és pszichoanalízis, kulturális megközelítés, illetve tartalomelemzési módszerek. Minden elméleti irányt három szöveg képvisel a könyvben: a Bevezető szövegeket olyan írások közül választottuk, amelyek tankönyvszerűen vázolják az adott megközelítés lényegét és vizuális kommunikációs relevanciáját; az Alapszövegek az adott szemléletmód paradigmateremtő, már klasszikussá vált darabjai; az Esettanulmányok az aktuálisan tárgyalt szemléletmód gyakorlati felhasználhatóságát szemléltetik, azaz egy konkrét, az „utcán heverő” eset egyszerű elemzését nyújtják.
A döntően magyarul eddig nem olvasható, kurrens írásokat tartalmazó kötetet ajánljuk mindazoknak, akik nem csak szemlélni, hanem kérdésekkel megragadni és értelmezni szeretnék a mindannyiunkat elborító hétköznapi látványokat.
Blaskó Ágnes kommunikációkutató, a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszékének oktatója. Margitházi Beja filmteoretikus, az ELTE BTK Filmtudomány Tanszékének adjunktusa.
 

Tartalom

Blaskó Ágnes – Margitházi Beja: BEVEZETŐ
1. KOGNITÍV TUDOMÁNY ÉS PERCEPCIÓELMÉLET
Alva Noë – Evan Thompson: Bevezetés
Daniel C. Dennett: Hiszem, ha látom – vagy mégsem?
Ken Smith: Az észlelés és az újságoldal. Kritikai elemzés
2. SZEMIOTIKA
Sandra Moriarty: Vizuális szemiotika – elmélet
Roland Barthes: A kép retorikája
Judith Williamson: „Reklámmunka” (Részlet)
3. MŰVÉSZETTÖRTÉNETI MEGKÖZELÍTÉS
David Carrier: Művészettörténet
William. J. Thomas Mitchell: A képi fordulat
Ernst Gombrich: Képi útmutatások
4. FEMINIZMUS ÉS PSZICHOANALÍZIS
Gillian Rose: Pszichoanalízis: vizuális kultúra, vizuális élvezet, vizuális széthullás
Mary Ann Doane: Film és maszk. A női néző elmélete
Kaja Silverman: A képernyő (Cindy Sherman: Untitled Film Stills)
5. KULTURÁLIS MEGKÖZELÍTÉS
Maureen Mahon: A kulturális termelők látható bizonyítéka
Michel de Certeau: Séta a városban
John Fiske: Madonna
6. TARTALOMELEMZÉS
Gillian Rose: Tartalomelemzés – megszámoljuk, amit lát(ni vélünk)
Philip Bell – Marko Milic: Visszatérés Goffman Gender Advertisements-éhez. A tartalomelemzés és a szemiotikai elemzés kombinálása