Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök

Művészeti nevelés

A gyerekek szüntelenül az alkotás folyamatában élnek, és az óvodáskor kivételes időszak a világ felfedezésének szempontjából is: a hároméves gyerek az én-központúság, az alapszükségletek kielégítésének elsődlegességétől hat-hétéves korára eljut a kezdeményező, a közösségben működő, alkotni képes fejlettségi szintre. Kibontakozik kreativitása és fantáziájának segítségével, képzelete által vezérelve egyre kidolgozottabb várat épít, képet fest, gyurmázik, mesél, táncol és énekel. A művészeti nevelés lényege: befogadni, minél több élményhez jutni, alkotni és létrehozni – az óvodában mindez a gyermeki tevékenységek, a szokás-szabályrendszer mindennapos megélésével, valamint a műalkotásokkal való ismerkedés által, értékek átadásán keresztül valósul meg. Az óvodai művészeti nevelés az élménypedagógia eszköztárával sok gyermek számára biztosít feltételeket a képességek, a tehetség kibontakoztatásához, hogy a semmivel nem pótolható, személyiséget gazdagító tapasztalat élményét vihessék magukkal, életre szólóan.

Rendezés: