Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
Adaptivitás a vizuális nevelésben
2.300 Ft

Adaptivitás a vizuális nevelésben

2.300 Ft

Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul.

Leírás

Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul. Ez a megoldás teszi lehetővé társas körülmények között a leghatékonyabb tanítást/tanulást, nevelést/nevelődést. Az adaptivitásnak ez az értelmezése általában találkozik a pedagógusok helyeslésével, elvben nem vonják kétségbe, hogy erre lenne szükség a gyakorlatban. De hogyan lehet ezt megvalósítani a hagyományos körülmények között? Kevés az idő, sok a gyerek, még több a tananyag, nincsenek eszközök... Ezért nagy alkalom az, amikor egyszer csak kiderül, hogy a meglevő körülmények pedagógiai elhivatottsággal, kreativitással addig alakíthatók, amíg egyszerre csak megjelenik egy új minőségű pedagógiai gyakorlat, amely úgy eredményes, hogy közben a pedagógus is, a tanulók is szinte lubickolnak a megismerés, az alkotás, az együttlét örömében. Rektor Orsolya így tanít, és ebben a könyvben – eredetileg a pedagógus-szakvizsgás képzés keretében írt szakdolgozatában – erről ír. Egyszerűen, közvetlenül, szépen, azt sugallva, hogy az adaptív oktatás felé vezető úton mindannyian el tudunk indulni.
 
M. Nádasi Mária lektor

Paraméterek

Sorozat Pedagógusok pedagógusoknak
Szerző Rektor Orsolya
Cím Adaptivitás a vizuális nevelésben
Kiadó Trefort Kiadó
Kiadás éve 2005
Terjedelem 125 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 446 308 8

Tartalom

Előszó
Gyermekek és pedagógusok az iskolában
Adaptivitás a vizuális nevelésben
Az adaptivitás feltételei
A tanulók diagnosztizálása, megismerése
Ötlettár 1.
Munkaformák és differenciálás
Ötlettár 2.
Az adaptivitás gyakorlata
Fejlesztési területek
A motiváció
A tantárgyi integráció és koncentráció
Ötlettár 3.
Vizuális nevelés a tanítási órán kívül
Ötlettár 4.
Nagy ötlettár
Óravázlatok
Az első találkozás 1.
Az első találkozás 2.
Mozaik kép
Zene és képek
Tématervek
Színmanó-mesék
Összegzés
Jegyzet
Irodalom