Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Adaptivitás a vizuális nevelésben

Adaptivitás a vizuális nevelésben Katt rá a felnagyításhoz
Sorozat Pedagógusok pedagógusoknak
Szerző Rektor Orsolya
Cím Adaptivitás a vizuális nevelésben
Kiadó Trefort Kiadó
Kiadás éve 2005
Terjedelem 125 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 446 308 8
Ár:
2.300 Ft
2.070 Ft
Kedvezmény: 10%

Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul.

Leírás

Az adaptív oktatás lényege: olyan differenciált és egységes óraszervezés, óravezetés, amely a gyerekek tanulás szempontjából fontos egyéni sajátosságainak ismeretén alapul. Ez a megoldás teszi lehetővé társas körülmények között a leghatékonyabb tanítást/tanulást, nevelést/nevelődést. Az adaptivitásnak ez az értelmezése általában találkozik a pedagógusok helyeslésével, elvben nem vonják kétségbe, hogy erre lenne szükség a gyakorlatban. De hogyan lehet ezt megvalósítani a hagyományos körülmények között? Kevés az idő, sok a gyerek, még több a tananyag, nincsenek eszközök... Ezért nagy alkalom az, amikor egyszer csak kiderül, hogy a meglevő körülmények pedagógiai elhivatottsággal, kreativitással addig alakíthatók, amíg egyszerre csak megjelenik egy új minőségű pedagógiai gyakorlat, amely úgy eredményes, hogy közben a pedagógus is, a tanulók is szinte lubickolnak a megismerés, az alkotás, az együttlét örömében. Rektor Orsolya így tanít, és ebben a könyvben – eredetileg a pedagógus-szakvizsgás képzés keretében írt szakdolgozatában – erről ír. Egyszerűen, közvetlenül, szépen, azt sugallva, hogy az adaptív oktatás felé vezető úton mindannyian el tudunk indulni.
 
M. Nádasi Mária lektor

Tartalom

Előszó
Gyermekek és pedagógusok az iskolában
Adaptivitás a vizuális nevelésben
Az adaptivitás feltételei
A tanulók diagnosztizálása, megismerése
Ötlettár 1.
Munkaformák és differenciálás
Ötlettár 2.
Az adaptivitás gyakorlata
Fejlesztési területek
A motiváció
A tantárgyi integráció és koncentráció
Ötlettár 3.
Vizuális nevelés a tanítási órán kívül
Ötlettár 4.
Nagy ötlettár
Óravázlatok
Az első találkozás 1.
Az első találkozás 2.
Mozaik kép
Zene és képek
Tématervek
Színmanó-mesék
Összegzés
Jegyzet
Irodalom