Erkölcstan, etika
Kiadványunk egy alternatív kézikönyv szeretne lenni azok számára, akik nem élnek a hitoktatás lehetőségével. Mindenesetre hasznos lesz ifjúsági csoportok, középiskolás diákok, nevelők és szülők számára, akik meg akarják ismerni a fiatalok világát.
A fiatalok világa olyan forrongó, mint még soha. Szeretnénk könnyebbé tenni a fiatalok világának megismerését és szeretnénk kiindulópontot adni az eszmecseréhez.
Melyik Istent valljuk meg hitünkben, ha egyáltalán felmerül bennünk ez a kérdés? Sokak számára nem egykönnyen megválaszolható kérdésről van szó, hiszen a kulturális globalizáció nyomán csak úgy burjánzanak a lehetséges válaszok...
Valójában a jómodor a „dörzsöltek” fegyvere, mert megtanít arra, hogyan élhetsz harmóniában önmagaddal és másokkal, hogyan kerülheted el a kellemetlen helyzeteket és hogyan nyerheted meg mások bizalmát.
Az esztétikai és az etikai tárgyalásmód együttes érvényesítésével megteremthető egy olyan normatívnak tekintett nyilvánosságmodell, amelyben a különböző szempontrendszerek, tárgyalásmódok párbeszédbe kerülhetnek egymással.
A könyv gyakorló pedagógusok, tanár szakos hallgatók és az erkölcsi nevelés aktuális problémái iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára készült, korunk egyik legfontosabb kérdéskörével: a posztmodern életérzés és a plurális értékvilág elbizonytalanító közegében működő értékközpontú nevelés alapvető kérdéseivel foglalkozik.
A szerző – mint első számú beavatott – az embertan-erkölcstan izgalmas, mozgalmas, viharos, fordulatokban is bővelkedő történetének krónikása.
Ez a könyv a felnőttség küszöbén álló, 17-18 éves gimnazisták számára készült. Általános célja a társadalmi együttműködési szabályok bemutatása.
Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát.
Az erkölcstan (etika) olyan tantárgy, mely megismertet a helyes magatartás (vagyis az értékekhez való megfelelő viszony) alapelveivel, és feltárja az értékekhez való viszony kulcskérdéseit, amelyek az ember sorsától elválaszthatatlanok.
A szöveggyűjtemény Kamarás István: Erkölcstan (Krónika Nova Kiadó) című tankönyvéhez készült.
A szerző abból az egyre égetőbbé váló kérdésből indul ki, hogy miként találhatja meg a helyét az ember a fogyasztói szemléletre épülő, globalizálódó világban. Véleménye szerint ez csak úgy lehetséges, hogy hangsúlyozzuk azokat az értékeket, amelyek az ember életét teljesebbé teszik.
A könyv az Isten problematikája és a szeptember 11-edikei események kapcsolatával, ill. az Isten mint agape és erósz fogalmával kezdődik, és a szexualitást érintő néhány problémával, ill. Martini bíboros a szexualitás bibliai felfogásáról szóló nyilatkozatával fejeződik be.
A Filozófusok az emberről című tankönyv a filozófiaórák keretében foglalkozik erkölcsi kérdésekkel. (UTOLSÓ PÉLDÁNYOK!)
Magyarország 2013-ban zárkózott fel Európa többi országához az alapiskolai etika, illetve a felekezeti hit-erkölcsi nevelés vonatkozásában...
Dr. habil. Elisabeth Lukas osztrák klinikai szakpszichológus és pszichoterapeuta. Viktor E. Frankl tanítványaként a logoterápia és egzisztenciaanalízist metodikailag továbbfejleszti és számos szakterületen alkalmazza.
Felkészülés a családi életre, a kialakítandó készségek fejlesztése. Alkalmazható a 7-10. évfolyamra. E könyv megalapozza a családi életre nevelést, kiegészíti, elmélyíti az alapfokú oktatás-nevelés második szakaszában az Ember és társadalom és az Etika 7. évfolyami anyagát.
A könyv arra a kérdésre keresi a választ, hogy mit jelent napjainkban a lelkiismeret; hol, miben mutatkozik meg a jelenléte. Milyen hatással van az iskolai erkölcsi szocializáció a diákok erkölcsi fejlődésére, és különös tekintettel a lelkiismeretükre?
Akárhogy is nézzük, kitörölhetetlen az, ami a haláltáborokban történt. Ezek a pokoli helyek a történelem olyan pontjai maradnak, melyeket egyetlen, az emberi névhez méltó személynek sincs joga figyelmen kívül hagyni, mivel mindnyájunkat érintenek.
A könyv egy esszéisztikus stílusú kísérleti-jegyzet. Az alcímében szereplő idő-metaforákkal az etika születésének korára – mint az idő kizökkenésére –, és a modernitás korának posztmodern állapotára –, mint az eltűnő idő világára utal.