Sporttudomány
A kötet tanulmányai foglalkoznak többek között az edző pedagógiai szerepével, a fogyatékossággal élő személyek vagy az SNI tanulók szomatikus fejlesztésével, a tantervvel, mint a fejlesztés iránytűjével és főként azzal, hogy a személyiség mely területeire hat elsősorban a mozgás, a sport, a testnevelés.
Szórakoztatóan és egyszersmind történelmileg megalapozottan tárgyal a szerző olyan kérdéseket, hogy mi is a sport valójában. Miért tartozik bele a toronyugrás, a zsákban futás meg miért nem? Mi a helyzet a bikaviadalokkal vagy a motorsporttal? Hogyan tett szert a labdarúgás akkora népszerűségre, és hogyan hat egymásra a sport és a politika?
A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet a két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza.
Az iskola nevelő-oktató munkáját szabályozó, jelenleg érvényben lévő törvény a mindennapos testnevelés bevezetésével jelentősen megemelte a tantárgy rangját, megerősítette a testnevelő tanár szerepét az iskolában...
Egy élő szervezet – könyvünk esetében az emberi szervezet – megismerése egyet jelent a szerkezet és működése megismerésével. Az emberi test szerkezetét, felépítését az anatómia, működését, életjelenségeit az élettan tárgyalja.
A kifejezetten a futók szükségletei szerint felépített könyv minden információt tartalmaz a rugalmasság és futás kapcsolatáról. Az Anatómia és 100 nyújtógyakorlat futóknak elősegíti a csúcsforma elérését, a teljesítmény növelését és a nagyobb rugalmasságot. Feltétlenül ott a helye minden futó könyvtárában, legyen az illető sprinter vagy hosszútávfutó, triatlonista, maraton- vagy terepfutó.
Akár alkalmanként ülünk kerékpárra, akár versenyszerűen tekerünk, fontos tudnunk, miként hozhatjuk ki a legtöbbet pedálos kalandozásainkból a csúcsteljesítmény és a jó egészség elérése érdekében. A könyvből bármilyen korú és edzettségű kerékpáros gyakorlati ismereteket szerezhet a kerékpársport biomechanikájáról, a helyes mozgásformákról és műszaki beállításokról, a nyújtó és a regenerálódást segítő módszerekről – és még sok egyéb hasznos tanácsot kaphat, amelyekkel teljesebbé teheti a kerékpározás örömét.
A kötet a nagy sikerű, immár fogalommá vált Donáth-féle atlasz tizedik kiadása. Olyan anatómiai atlasz, amely a részletek mellőzésével az emberi test valamennyi régióját ábrázolja. Fő célkitűzése, hogy használójának egyetlen kötet keretében olyan ábragyűjteményt nyújtson, amelyben a munkája során felmerülő legkülönbözőbb anatómiai kérdésekre képi választ találhat. A képi ábrázolás, a vizuális élmény a szervezet valós térbeli megismerésének nélkülözhetetlen eszköze, hiszen csak szöveges leírásból az emberi test felépítését nem lehet megismerni.
A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
A könyvet elsősorban turisztikai szakembereknek vagy leendő szakembereknek (turizmus-vendéglátás szakos hallgatók, turisztikai szakirányos hallgatók), valamint testnevelő-edző, leendő sportszervező szakos hallgatóknak ajánljuk.
A szerző könyvében a gyakorlatiasságra törekedett: igyekezett az oktatás-képzés-felkészítés és versenyeztetés terén minden olyan tevékenységre kitérni, amelyet az edzőnek el kell végeznie.
Könyvünk erről szól, arról, hogy hogyan kell táplálkoznia a sportolónak, milyen alapelveket célszerű figyelembe vennie ahhoz, hogy táplálkozása adekvát legyen, s mire kell odafigyelnie ahhoz, hogy ne a táplálkozás legyen a szűk keresztmetszet az adott szintű sportteljesítmény eléréséhez vezető úton.
Bár egy csapat több sportolóból áll, több sportoló egyenként még nem alkot csapatot. A könyv azokat a lényeges pszichológiai folyamatokat jellemzi, melyek elengedhetetlenek a csapatalkotás és a csapatteljesítmény fejlődése szempontjából.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
A tankönyv harmadik, javított kiadását az egyetemi hallgatók mellett a testnevelő tanárok, sportszakemberek, sportorvosok kézikönyvként is használhatják. A könyv nem tartalmaz külön élettan és sportélettan fejezeteket, az egyes szervrendszerek ismertetésekor mindig a sport, a teljesítmény szempontjából lényeges alapvető törvényszerűségekkel, valamint sportélettani jellegzetességekkel foglalkozik.
Kötetünket egyaránt ajánljuk a sport és testnevelés megújításáért, fejlődéséért dolgozó oktatóknak, kutatóknak, tanároknak, edzőknek, döntéshozóknak és mindenkinek, akinek fontos a hazai és határon túli sport és testnevelés helyzete, szerepe és a magyar fiatalok sportoló nemzetté válása.
A hazai sportélet elemi érdeke megismerni az EU sporttal kapcsolatos intézkedéseit, programjait, állásfoglalásait, terveit, valamint a sport támogatásának feltételeit.
Tippek edzéshez és versenyekre. A könyv sorra veszi az érintett területeket, első lépésként érthetően bemutatva a futás tudományát, majd gyakorlatias illusztrációkkal és példákkal szemlélteti, hogyan váltható jobb teljesítményre a futásban az elméleti ismeret.
A könyv azt a tanulási formát tárgyalja, amely a mindennapok természetes velejárója, az emberi tevékenységek kísérője, és mert magától értetődőnek tekinti az egyén, ezért észre sem veszi, hogy általa gazdagodott a tudása, fejlődtek a készségei.