Konduktív pedagógia
A konduktív nevelés újszerűségével saját korát megelőző pedagógiai rendszer, ugyanakkor részelemei felismerhetők a korábbi teóriákban vagy a gyakorlatban.
A Pető-módszer, a konduktív nevelés, a konduktív pedagógia fogalmak történeti fejlődést is mutathatnak, de egymás szinonimájaként is használják ezeket. A konduktív nevelést a neveléstudomány egyik ágaként gyakorlatközeli, praxisában élő humán tudományként definiáljuk. A petői megközelítés legkarakteresebb sajátossága a holisztikus látásmód, mely elvűséget, egészlegességet, komplex látásmódot jelent világról, emberről, gyakorlatról.
A konduktív pedagógia meglehetősen fiatal diszciplína. A konduktív pedagógia megnevezés pedagógiánk speciális jellegére, a konduktív jellegre utal.
A dr. Pető András előadásai és gyakorlati bemutatói alapján, dr. Hári Mária ás Székely Ily munkássága nyomán készített, és 1962-ben a Tankönyvkiadó által kiadott könyv ún. tartalmi fakszimile kiadása.
A konduktív nevelés során a különböző feladatsorok alkalmazásával komoly eredményeket lehet elérni a diszfunkció leküzdésében, az ortofunkció kialakításában.
Az Összehasonlító konduktív pedagógia korábbi (1998) kiadása után most újabb formában kerül az olvasóihoz. Az új kiadás egyes kiegészítésekkel és anyagának felépítésében módosult.
A tanulmánykötet azoknak készült, akik még tanulják a konduktív pedagógiát, vagy még több ismeretre vágynak e diszciplínában, vagy csak érdeklődnek e sokszor interdiszciplináris tudományként definiált terület kutatott kérdésköreiről.
A kötet célja a tudományosan megalapozott konduktív pedagógia közvetítése, valamint az értelmiségi létre felkészítő oktatás segítése. Az összeállításkor szem előtt tartottuk, hogy az elkészült kiadvány reflektáljon a konduktív nevelés gyakorlatának innovációira, illetve a konduktív pedagógiához kapcsolódó és a képzés tartalmát meghatározó tudományok eredményeire.