Anyanyelvi nevelés
Az esszékötet kitér a tündérmesék szerkezete által hordozott üzenetekre és azokra a fontos erkölcsi tulajdonságokra – az emberi együttműködés, az egymás iránti bizalom, az empátia –, melyeket ezek a mesék közvetítenek.
A mese világáról szól ez az összeállítás, amelynek majd minden írásában előfordul hivatkozás a „híd”-ra, mely nem csak (gyermeki?) álmaink és a valóság között tátongó szakadékokat képes áthidalni, hanem emberi világunk teljesség-elvű dimenziói felé vezet.
A címben kiemelt életkor olyan szenzitív időszak gyermekeink életében, amely hosszú távon meghatározza, hogy a köznevelésben eltöltendő éveket mennyire kiegyensúlyozottan, pozitívan és jókedvűen éli meg a gyermek - és vele együtt család. A szerzők a nyelvészeti, pedagógiai és gyógypedagógiai tudományos kutatások eredményeire alapozva a játékkal nevelés és tanítás mellett kötelezték el magukat.
Az akusztikus észlelés és megértés a tanulás egyik alappillére, hiszen csak az tudja eredményesen elsajátítani az ismereteket, aki érti. A hallási figyelem, a zajok – később a hangok – megkülönböztetésének képessége elengedhetetlen előfeltétele a beszédértésnek és az olvasás-írás elsajátításának. Fontosnak tartjuk a gyerekek bátorítását, hiszen ez az egész értük van, róluk szól – és arról, hogy elhiggyék, képesek rá!
Bár a beszéd elsajátítása minden kisgyermek esetében egy kicsit más és más módon történik, de ebben a folyamatban megtalálhatóak olyan „mérföldkövek”, amelyeket minden kisgyermek elér, amikor megtanul beszélni. A könyv legfontosabb célja, hogy eljuttasson ezekhez a „mérföldkövekhez”, és ezzel segítse azokat a családokat, ahol a gyermekek beszéde késve indul vagy nem a megszokott módon fejlődik.
Kapcsolódó kiadvány: Beszédindító – Tél
Bár a beszéd elsajátítása minden kisgyermek esetében egy kicsit más és más módon történik, de ebben a folyamatban megtalálhatóak olyan „mérföldkövek”, amelyeket minden kisgyermek elér, amikor megtanul beszélni. A könyv legfontosabb célja, hogy eljuttasson ezekhez a „mérföldkövekhez”, és ezzel segítse azokat a családokat, ahol a gyermekek beszéde késve indul vagy nem a megszokott módon fejlődik.
Kapcsolódó kiadvány: Beszédindító – ősz
A háromkötetes sorozat újabb kiadványa az olvasási problémák megelőzésében vagy a már kialakult nehézség mérséklésében segítheti a gyermekek fejlődését. A feladatoknál alkalmazott betűtípus kifejezetten olvasási nehézséggel vagy diszlexiával küzdő tanulók számára készült.
Weöres Sándor verseinek népszerűsítése akkor lehetséges, ha az anyukák, az óvodapedagógusok, a tanítók, a tanárok és a gyermekek, óvodások, iskolások együtt mondják a szövegeket. Az első rész főszereplője: Bóbita. A második részben a könyv arra biztatja a kicsiket és a nagyokat, hogy írják, rajzolják le, milyen további gondolataik támadtak; hogyan lehetne újabb, más ötletekkel folytatni, amit Weöres Sándor versei indítottak el.
Ebben a közel négyszáz versben a szülők és az óvónők megtalálják a magyar klasszikus költészet legszebb ismert darabjait és a huszadik század gazdag termésének legjavát.
A versek világában összeér a valóság és a képzelet. Van, aki piciklin száguld, más falevélből készít nyuszit, vagy épp gesztenyéből embert. Az elmúlt 70 év gyerekirodalmának klasszikusaiból és a kortársak legizgalmasabb verseiből válogat ez a kötet, hogy az óvodásoknak kedvet csináljon az olvasáshoz.
Az első részben felvonultatott 74 drámajáték szövegét az angol mellett magyar nyelven is megadtuk, így nem csak az angol nyelvű oktatásban alkalmazhatók, és minden óvodás és kisiskolás korú gyermek számára érthetők és élvezhetők. A második és harmadik rész dramatizált szövegei ellenben már feltételeznek némi nyelvtudást és olvasási készséget.
A könyv örömteli, szeretetteljes együttlétet kíván teremteni Ön és gyermeke között. Az összegyűjtött és kitalált versek, mesék, dalok, feladatok és játékok nemcsak a gyermek ismereteit, gondolkodását, készségeit fejlesztik, általuk a szülők jobban megismerhetik óvodáskorú, iskolába készülő gyermekeiket.
Dr. H. Tóth István óvodapedagógiai kézikönyve szerkezetét tekintve áttekinthető, vezeti az óvodapedagógus gondolatait, a gazdagodás igényét kelti életre, olyan háttérismereteket nyújt, amelyek korszerűek, tudományosak, de közérthetőek, valamint megkönnyítik az óvodapedagógusok felkészülését a mindennapi nevelőmunkára.
A válogatás egyik szempontja tartalmi, tematikai volt: óvodás és alsó tagozatos gyermekeknek szóló versekre szorítkoztunk. A másik fonetikai-logopédiai természetű: lehetőleg olyan versek kiválasztása, amelyekben egy-egy fonéma, fonémacsoport viszonylag gyakran fordul elő.
Taneszköz a beszédhanghallás fejlesztéséhez óvodapedagógusoknak és tanítóknak. Tartalma: 37 db hívókép és 192 db kivágható szókártya. A rajzos szókártyákon az egyes beszédhangokhoz tartozó legjellemzőbb szavakat illusztráltuk.
A feldolgozott szóanyag az óvodás korosztálytól használható, és hangzókra bontottan dolgozza fel a szavak hanganalízisét, szintézisét. A munkafüzet egyaránt segítséget nyújt a hangzók helyének megtanulásához, valamint a szerialitás kialakulásához. Az anyag a terápiás program különböző fázisaiban többször használható.
A világ népmeséit egy-egy tematika, illetve korcsoport mentén közreadó Népmesekincstár-sorozat legújabb darabjának középpontjában az iskolakezdés áll. Az Így megyek az iskolába című kötet a 6-8 éves korosztály gondolkodásához illeszkedő mesegyűjtemény.
Igyekeztünk olyan könyvet összeállítani, ami nemcsak a megoldásokra fókuszál, hanem közérthető módon bemutatja az egyes jelenségek mögötti hátteret is segítve abban, hogy pontosabban megfogalmazzuk a céljainkat, és ehhez mérten válasszunk a kínált megoldási lehetőségekből. Hisszük, hogy sokunkat érintő kérdésekre keressük a válaszokat, célunk az érdeklődés felkeltése, a pozitív szülői attitűdök kialakítása és információátadás – mert a tájékozottság vezethet el az igazán személyre szabott olvasás-pedagógiához.
Ez a könyv tartalmát és szerkezetét tekintve egyaránt három szakkönyv, ugyanakkor egységes egész. Az óvodapedagógus, a tanító és a gyógypedagógus szakos hallgatók is haszonnal forgathatják.