Módszertani kiadványok
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Ennek a fantasztikus gyakorlat-gyűjteménynek a szerzői kollektívája a német és svájci egyetemek és Sporttudományi Intézetek vezető munkatársai.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat. Minden egyes kötet leírja a sportgyakorlat célját, végrehajtási módját, s mindezt egyszerű ábrákkal illusztrálja. Ezzel a rendszerrel a testnevelőtanárok, edzők nemcsak változatosabbá tehetik az óráikat, edzéseket, hanem gyakorlatilag konkrét óra- és edzésterveket kapnak.
A német nyelvterületen évtizedek óta példátlan népszerűségnek örvend ez a testnevelőtanároknak és edzőknek szóló 1000 játék és gyakorlat szakkönyv-sorozat, amit a világ több nyelvére is lefordítottak. Magyarul először jelenik meg ez a fantasztikus gyakorlatgyűjtemény, hasonló nagy népszerűséggel.
A kötet tanulmányai foglalkoznak többek között az edző pedagógiai szerepével, a fogyatékossággal élő személyek vagy az SNI tanulók szomatikus fejlesztésével, a tantervvel, mint a fejlesztés iránytűjével és főként azzal, hogy a személyiség mely területeire hat elsősorban a mozgás, a sport, a testnevelés.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
Ez a hiánypótló könyv összefoglalja mindazt, amit ma a sporttehetségről, a tehetségek eredményes gondozásáról, fejlesztéséről elméletben és gyakorlatban tudni érdemes. Bemutatja a tehetséggondozás módszereit, melyekkel a tehetséges sportolók fejleszthetők, és ismerteti azokat a pedagógiai-módszertani szempontokat, melyekkel a sportszakemberek hatékonyan fejleszthetik a jó adottságú, képességű sportolókat.
Ez a tankönyv szerkezetében újszerűen közelíti meg a testnevelés elméleti és módszertani kérdéseit. Elsősorban testnevelő tanár szakos hallgatók számára készült, de haszonnal forgatható mindenkinek, aki a testnevelésben, sportban tevékenykedik.
A testnevelés sajátos feladatai közül az egyik legfontosabb a sokoldalú, arányos fejlesztés és az egészséges testi fejlődés biztosítása. Az optimális terhelés megtervezésénél figyelembe kell venni a 3-10 éves gyermek mozgásfejlődésének ütemét.
A könyv az iskolai testnevelés tanítás legfontosabb szakpedagógiai kérdéseinek felvetésére és kifejtésére vállalkozik. Az aktuális ismeretek és teendők köre két fő fejezetben kerül tárgyalásra.
Az iskola nevelő-oktató munkáját szabályozó, jelenleg érvényben lévő törvény a mindennapos testnevelés bevezetésével jelentősen megemelte a tantárgy rangját, megerősítette a testnevelő tanár szerepét az iskolában...
A Dieter Kruber által kidolgozott módszertani anyag arra mutat rá, hogy a fizikai és pszichomotoros képességek és készségek téli időszakban történő súlypontos fejlesztésével hogy lehet szolgálni az atlétikai versenyszámokban folyó alapos képzést.
A fizikai aktivitás és a sedens viselkedés minden területét (közlekedés, iskola, munkahely, szabadidő, otthon) elemző többszintű modellek jobb, kontextusra szabott beavatkozásokhoz, azaz intervenciók kidolgozásához kínálnak lehetőségeket. Ebben rejlenek azok a nevelési eljárásmódok, amelyeket javasolt kiaknázni mind a gyermekek, mind a fiatalok és a felnőttek körében.
A szerző könyvében a gyakorlatiasságra törekedett: igyekezett az oktatás-képzés-felkészítés és versenyeztetés terén minden olyan tevékenységre kitérni, amelyet az edzőnek el kell végeznie.
A kötet a sportbeli felkészüléssel és a testi-lelki egészség érdekében végzett edzéssel foglalkozik. Az Edzéstudomány cím azt hivatott jelezni, hogy a korszerű gyakorlati tapasztalatok mellett e tárgykörben is egyre nagyobb teret hódítanak a tudományos kutatási eredmények.
Az akciós csomagot a testnevelés- és sporttudomány (ezen belül az edzéstudomány) négy alapvető szakkönyve – Nádori László: Edzés, versenyzés címszavakban; Harsányi László: Edzéstudomány; Szakály Zsolt: Sportedzés; Farmosi István: Mozgásfejlődés – alkotja, összesen 1098 oldalnyi terjedelemben.
A négy kötet egy csomagban 30% kedvezménnyel rendelhető.
A kötet azokat a sportokat mutatja be, melyek a természetben űzhetők. Ma már nemcsak a hagyományosnak mondható természetjárás tartozik az Erdők, hegyek sportjai közé, hanem a különböző autó- és motorsportok, barlangászás, kerékpározás, íjászat, ló- és lovassportok, öttusa, repülősportok, sziklamászás, terepfutás, triatlon, tájékozódási sportok.
Kötetünk a 2017-ben életbe lépő, új érettségi követelményrendszer alapján készült. Összefoglalja azokat az elméleti ismereteket, amelyeket a vizsgázónak a sikeres érettségi vizsgához tudnia kell. A kötet közép- és emelt szintű tételei a valódi vizsgahelyzet modellezik, minden érettségi feladattípust és témakört érintenek, ezáltal összefoglalásra és ismétlésre is alkalmasak.
A szerző szakavatottan követi nyomon a gyermeki személyiség fejlődését 3-18 éves kor között. Elemzi, hogyan járulhatnak hozzá a különböző játékok a gyermekek lelki fejlődéséhez. Segítségükkel megérthetjük, hogy mi a szerepe az egyes életkorokban a játékoknak.
A közel 60, képpel illusztrált recepttel színesített könyv iránymutatást és gyakorlati, a napi rutinban is használható tanácsokat ad az utánpótlás sportolók ideális egészséges fejlődéséhez és teljesítményének növeléséhez.
Kézikönyvünk a 2001-es első kiadás jelentősen módosított harmadik változata. Korrigáltuk a tapasztalt terminológiai hibákat, és a torna tananyagot teljességgel megújítottuk, de tartalmi kiegészítést kaptak a játék fejezetek is. Újdonság az adaptív sportok alkalmazásának lehetőségei az iskolai testnevelésben címmel jelentkező tartalmi egységünk.