Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyakorlóanyag az olvasásmegértés fejlesztéséhez

Paraméterek

Sorozat Meixner Műhely
Szerző Adorján Katalin
Cím Gyakorlóanyag az olvasásmegértés fejlesztéséhez
Alcím 2., javított kiadás
Kiadó Meixner Alapítvány
Kiadás éve 2004
Terjedelem 184 oldal
Formátum A/4, dosszié
ISBN 963 214 531 3
Ár:
4.900 Ft

A gyakorlóanyag az olvasott szöveg megértésének fejlesztéséhez nyújt segítséget. A dyslexia-reedukáció során a gyerekek egyéni feladatokat kapnak. A gyakorlóanyag több mint 200 feladatot tartalmaz.

Leírás

A gyakorlóanyag az olvasott szöveg megértésének fejlesztéséhez nyújt segítséget. A dyslexia-reedukáció során a gyerekek egyéni feladatokat kapnak. A feladatlapokat felvágva, egyenként borítékba rakva használjuk. Az összetartozó elemeket a gyermek rakosgatja össze. A tevékenység leköti, a keresgélés közben észrevétlenül többször is elolvassa a problémás betűket, szavakat, szinte játszva fejlődik és tanul. A gyakorlóanyag több mint 200 feladatot tartalmaz, melyek nehézségi fokát a csillagok száma jelzi. Ezek a gyakorlatok a fogalmazás fejlesztésére is jók. Amikor mar nem okoz gondot rövidebb összefüggő szövegek olvasása és megértése, a fejlesztő pedagógus feladata hogy a gyermek életkorának, mentális szintjének és egyéni érdeklődésének megfelelően válasszon számara szövegeket: vicceket, meséket, ismeretterjesztő olvasmányokat. Meixner Ildikó szellemi örökségét igyekszik továbbadni ez a kiadvány is, a sorozat többi részéhez hasonlóan.
 
Írta: Adorján Katalin
Lektor: Rozgonyi Dóra

Tartalom

1. rész: Csoportosítási feladatok
A dyslexia-reedukáció során különösen nagy hangsúlyt helyezünk a szókincs bővítésre a szövegértés javítása érdekében. A gyakorlóanyag első fejezete ebben segít. Olyan feladatokat tartalmaz, melyek során szavakat kell valamilyen szempontból csoportosítani. Ez történhet főfogalom, valamilyen közös tulajdonság, szinonima, esetleg szófajok szerint.
 
2. rész: Mondatok összeállítása
A szövegértés fejlesztésének következő lépése a mondatszintű megértés kialakítása. Az első pár feladat 1 kép – 1 mondat egyeztetéssel készíti elő a folyamatot. Ezután következik a mondatok összeállítása szavakból.
 
3. rész: Szövegösszefüggés
Ebben a fejezetben már a kép és a hozzá tartozó összefüggő mondatok egyeztetésével kezdünk. Nehezebbek azok a feladatok, ahol csak a mondatok sorbarakása segít a rövid történet elmesélésében. Végül már egy teljes történetet kell összeállítani. Első lépésként itt is segít a képsor.