Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Kommunikáció az iskolában

Paraméterek

Sorozat Iskolapszichológia
Szerző Szitó Imre
Cím Kommunikáció az iskolában
Kiadó ELTE PPK
Kiadás éve 2007
Terjedelem 71 oldal
Formátum A/5, irkafűzött
ISBN 978 963 446 455 6
Ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Kedvezmény: 10%

Az iskolai kommunikáció elemzésének legfőbb célja, hogy támpontokat nyújtson az iskolapszichológusnak tanácsadói és konzultációs tevékenysége megvalósításához. (Iskolapszichológia 7.)

Leírás

Ebben a tanulmányban az iskolai keretek között folyó kommunikációval foglalkozunk. Az iskolai kommunikációs folyamat minősége meghatározza, milyen kognitív színvonalat érnek el a diákok a tanulás során, és milyen interperszonális kapcsolat alakul ki a tanárok és a diákok között. Az iskolai kommunikáció elemzésének legfőbb célja, hogy támpontokat nyújtson az iskolapszichológusnak tanácsadói és konzultációs tevékenysége megvalósításához. Az iskolapszichológusnak fontos feladata, hogy észlelje az iskolai környezetben fellépő kommunikációs akadályokat, felfedezze az előrejutáshoz vezető lehetőségeket, s ezeknek ismeretében alakítson ki beavatkozási programot.
 
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin

Tartalom

Bevezető
A kommunikáció kontextusa
A kommunikációs folyamat elemei
Az osztálytermi kommunikáció szintjei
Családi szocializációs hatások
Oktatási környezetek és kommunikáció
Az oktatott csoport nagysága
Mit tartanak fontosnak a diákok a hatékony tanárok kommunikációjában?
Előadások, kérdések és válaszok
Az osztály irányításában szerepet játszó kommunikáció
A tanári elvárások kommunikálása
A dicséret kommunikálása
Az elbátortalanítás nyelvezete
Túlélési stratégiák
A személyre orientált kommunikáció, a segítségnyújtás nyelvezete
A tanári önértékelés gondozása
Értékek kommunikálása
Az önészlelés és a megfigyelők észleléseinek jelentősége a kommunikáció értelmezésében
A tanári kommunikáció megfigyelése
Az iskolapszichológus szakmai működése a kommunikáció szempontjából
Összegezés helyett
Irodalom