Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Kommunikáció, üzleti kommunikáció

Paraméterek

Szerző Katona Mária – Szabó Csaba
Cím Kommunikáció, üzleti kommunikáció
Alcím MK-5893
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2020
Terjedelem 240 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 6712 7
Ár:
3.990 Ft
3.591 Ft
Kedvezmény: 10%

A kommunikáció életünk szerves része, még ha alkalmazása nem is mindig tudatos. Fontosságát napi munkánk során folyamatosan érezzük. Sikereink, kudarcaink meghatározó eleme a kommunikációnk eredményessége. Hogyan tudjuk a leghatékonyabban közvetíteni gondolatainkat, érvényesíteni akaratunkat? Hogyan juthatunk leggyorsabban a szükséges, de hiányzó ismeretekhez? Melyek a legeredményesebb eszközök?

Leírás

A kommunikáció életünk szerves része, még ha alkalmazása nem is mindig tudatos. Fontosságát napi munkánk során folyamatosan érezzük. Sikereink, kudarcaink meghatározó eleme a kommunikációnk eredményessége. Hogyan tudjuk a leghatékonyabban közvetíteni gondolatainkat, érvényesíteni akaratunkat? Hogyan juthatunk leggyorsabban a szükséges, de hiányzó ismeretekhez? Melyek a legeredményesebb eszközök?

Társadalmunk kommunikációs kultúrája önmagában is ellentmondásos jelenség. A modern információtechnológiával olyan lehetőségek nyílnak meg előttünk, amelyekről korábban álmodni sem mertünk volna. Gyakran azonban úgy tűnik, elmerülünk az információs tengerben, ugyanakkor az egymás közötti kommunikáció legalapvetőbb követelményeit sem ismerjük. A kommunikáció eredményessége sok tényezőtől függ. Nem határozhatunk meg csak egy helyes utat a jó kommunikációhoz, de vannak alapelvek, szabályok, melyek segítenek célunk elérésében.

A könyv fő célja a kommunikáció és az üzleti kommunikáció legfontosabb feladatainak, eszközeinek és módszereinek bemutatása. A tananyag megtanulása és a feladatok megoldása után Ön:

• megismeri azokat a kommunikációs feladatokat, amelyeket napi munkája során meg kell oldania,

• tisztában lesz a kommunikációs feladatok megoldási lehetőségeivel, eszközeivel,

• megismeri a kommunikációt akadályozó tényezőket, segítve azok felismerését és megszüntetését,

• magyarázatot talál azokra a kommunikációs folyamatokra, amelyekkel munkája során találkozik,

• tudni fogja a verbális és nem verbális kommunikációs eszközök sikeres alkalmazási lehetőségeit,

• hatékonyabb munkatársa lesz kollégáinak,

• eredményesebben fog kommunikálni céljainak elérése érdekében.

 

MK-5893

Írta: Rudolfné dr. Katona Mária – Szabó Csaba

Tartalom

Bevezetés

A tanulás módszere

A kommunikáció aranyszabályai

1. Az emberi interakciók

1.1. Az interakció fogalma

1.2. Az interakciók folyamata

1.3. Személyiségvonások

Összefoglalás

Feladatok

2. Mi a kommunikáció?

2.1. A kommunikáció általános modellje

2.2. A kommunikáció társadalmi méretei

2.3. A kommunikáció funkciói

2.4. A kommunikáció szintjei

2.5. A hatékony kommunikáció akadályai

Összefoglalás

Feladatok

3. A verbális és a nem verbális kommunikáció

3.1. A verbális kommunikáció

3.2. A nem verbális kommunikáció

Összefoglalás

Feladatok

4. A telefon használata

4.1. Nem csak egy hang!

4.2. A telefonos kommunikáció

4.3. A telefonhasználat alapszabályai

4.4. Fontosabb telefonos szolgáltatások

Összefoglalás

Feladatok

5. Az üzleti élet írásbeli formái

5.1. Az irodai kommunikáció

5.2. Szakdolgozat, tanulmány, házi dolgozat készítése

Összefoglalás

Feladatok

6. Az álláspályázat

6.1. Hol keressünk állást? Hogyan keressünk munkatársat?

6.2. Az álláspályázat tartozékai

6.3. A felvételi interjú

Összefoglalás

Feladatok

7. Beszédek, előadások

7.1. Az elő nem készíthető megszólalásfajták

7.2. A részben előkészíthető megszólalásfajták

7.3. Az előkészíthető megszólalásfajták

7.4. Az előadások, prezentációk készítése

Összefoglalás

Feladatok

8. A konfliktusok

8.1. A konfliktus fogalma, típusai

8.2. A konfliktus kialakulásának folyamata

8.3. A vezető szerepe a konfliktuskezelésben

8.4. A konfliktusok kezelése – teszt

Összefoglalás

Feladatok

9. A tárgyalás

9.1. A tárgyalás jellemzői, típusai

9.2. A sikeres tárgyalás feltételei

9.3. A tárgyalás előkészítése

9.4. A tárgyalás fázisai

Összefoglalás

Feladatok

10. Az értekezlet

10.1. Az értekezlettel szemben támasztott követelmények

10.2. Az értekezletek fajtái

10.3. Az értekezletvezető szerepe

10.4. Az értekezlet résztvevői

10.5. Az értekezlet dokumentációja

Összefoglalás

Feladatok

11. Üzleti illemkódex

11.1. Viselkedési alaphelyzetek

11.2. Viselkedési szabályok

Összefoglalás

Feladatok

12. Rendezvények szervezése

12.1. Rendezvényturizmus

12.2. Vendéglátási formák

Összefoglalás

Feladatok

13. Kommunikáció az interneten

13.1. Az internet felépítéséről röviden

13.2. Az internet szolgáltatásai és előnyei

13.3. Netikett

Összefoglalás

Feladatok

Fogalomtár

Irodalomjegyzék