Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Marslakó a játszótéren

Paraméterek

Szerző Sainsbury, Clare
Cím Marslakó a játszótéren
Alcím Hogyan értsük meg az Asperger-szindrómás iskolásokat?
Kiadó Geobook Kiadó
Kiadás éve 2011
Terjedelem 168 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5015 06 9
Ár:
2.500 Ft
2.375 Ft
Kedvezmény: 5%

A könyv az Asperger-szindrómával élő gyerekek iskoláskori problémáiról szól, hangsúlyozottan az érintettek szemszögéből. Szinte minden olyan témát érint, ami iskolás- vagy gyermekkorban aktuális lehet: a diagnózishoz jutás fontosságát, a tanítási módszereket, az iskolai szünetekben az autista gyerekeket érő kihívásokat, az iskolatársakhoz való viszonyt, a magatartászavarokat, de külön fejezet szól arról, hogyan kell felkészülni az iskoláskor utáni évekre, vagy arról: hogyan beszéljünk az Asperger-szindrómáról másoknak.

Leírás

A könyv az Asperger-szindrómával élő gyerekek iskoláskori problémáiról szól, hangsúlyozottan az érintettek szemszögéből. Szinte minden olyan témát érint, ami iskolás- vagy gyermekkorban aktuális lehet: a diagnózishoz jutás fontosságát, a tanítási módszereket, az iskolai szünetekben az autista gyerekeket érő kihívásokat, az iskolatársakhoz való viszonyt, a magatartászavarokat, de külön fejezet szól arról, hogyan kell felkészülni az iskoláskor utáni évekre, vagy arról: hogyan beszéljünk az Asperger-szindrómáról másoknak. Könyvét az író mindenkinek szánja, akit érdekel az autizmus, de olvasóként elsősorban mégis azokra a pedagógusokra és szülőkre számít, akiknek gyermeke Asperger-szindrómával, vagy „magasan funkcionáló” autizmussal él. (A szerző maga is megjegyzi: sokkal többen lehetnek azok, akik a könyvben leírtak alapján magukra ismernek, mint azok, akiknek valóban „Asperger-szindróma” áll a diagnózisában.)

Írta: Clare Sainsbury

Fordította: Petri Gábor

Szakmai lektor: Várnai Zsuzsa

Tartalom

Előszó

Az Asperger-szindróma kutatása

Előszó a Marslakóhoz…

1. Bevezető

2. Mi az Asperger-szindróma?

3. „Nem vagyunk betegek”: Az Asperger-szindróma és az oktatás célja

4. Az osztályterem: a tanulás környezete

5. A játszótér: a szociális környezet

6. Sorban állás az ebédlőben – szenzoros és motoros környezet

7. Járulékos állapotok és viselkedésproblémák

8. Felkészülés az iskola utáni életre

9. Hogyan beszéljünk az Asperger-szindrómáról

l0. Zárszó

Szószedet

Felhasznált szakirodalom

Magyar nyelvű könyvek

Másképpen az autizmusról