A tudás keletkezése
Paraméterek
Sorozat | Oktatás és társadalom |
Szerző | Halász Gábor – Fazekas Ágnes |
Cím | A tudás keletkezése |
Alcím | Pedagógiai kalandozás három kontinensen |
Kiadó | Gondolat Kiadó |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 446 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 556 049 3 |
A tudás keletkezése szokatlan műfajú könyv: fikció formájában megírt tudományos munka. Regényszerű írás, mely tudományos tartalmat közvetít. Az iskolai oktatás és a pedagógia világába viszi az olvasót, Magyarországra és a világ több más pontjára. Címzettjei elsősorban azok a pedagógusok, akik szeretnének kiemelkedni a mindennapos rutinból, akikben elevenen él a szakmai kíváncsiság, és nap mint nap kitalálnak új dolgokat, melyekkel a munkájukat eredményesebbé próbálják tenni. |
|
|
Leírás
A tudás keletkezése szokatlan műfajú könyv: fikció formájában megírt tudományos munka. Regényszerű írás, mely tudományos tartalmat közvetít. Az iskolai oktatás és a pedagógia világába viszi az olvasót, Magyarországra és a világ több más pontjára. Címzettjei elsősorban azok a pedagógusok, akik szeretnének kiemelkedni a mindennapos rutinból, akikben elevenen él a szakmai kíváncsiság, és nap mint nap kitalálnak új dolgokat, melyekkel a munkájukat eredményesebbé próbálják tenni. Szól azokhoz is, akik az iskolák világát kutatják, vagy pedagógusok tanulását segítik. Olvasható regényként, de kézikönyvként is használható, melyben válaszok találhatók azokra a kérdésekre, melyek az osztálytermi pedagógiai munka, az iskolák és a nemzeti oktatási rendszerek jobbításán dolgozókat leginkább foglalkoztatják.
Fazekas Ágnes az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának egyetemi adjunktusa, doktori fokozatát a neveléstudományok területén szerezte. A Szegedi Tudományegyetem Közoktatási Vezetőképző és Továbbképző Intézet oktatója. Több országos szintű program tervezésében és megvalósításában vett részt. Kutatási területe az oktatásfejlesztési programok implementálása és az oktatási innováció.
Halász Gábor az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának tanára, az egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának vezetője, a Magyar Tudományos Akadémia doktora. Szakértőként több országban dolgozott az Európai Bizottság, az OECD, a Világbank, az Európa Tanács és más nemzetközi szervezetek felkérésére (személyes honlapja: http://halaszg.elte.hu).
Tartalom
ELŐSZÓ
KARÁCSONYI CSÚCSFORGALOM
HONGKONG
KÍSÉRLETEZŐ PEDAGÓGUSOK
CSELEKVÉSRENDSZEREK
LEHETETLEN KÜLDETÉS
ZITA
GYAKORLATKÖZÖSSÉGEK
IMPLEMENTÁCIÓ
ÉLMÉNYNAPLÓ
TE HOGYAN CSINÁLNÁD?
LONDON
SOMA
BARLANGI VAKGŐTE
A KÍSÉRLET
ELMENNI AFRIKÁBA
SWOT ÉS GO
DOKTORI ISKOLA
XIA
KÉPTÁR
PEDAGÓGUSKÉPZŐ GYEREKEK
SCHÖN
A VÁLTOZÁS DINAMIKÁJA
GLOBÁLIS VERSENYTÉR
HELSINKI
AMSZTERDAMI KITÉRŐ
OKTATÁSI EXPORT
FELFEDEZTETŐ TANULÁS
MIRIAM
TÁMOGATÓ KOALÍCIÓK
HÁBORÚ AFRIKÁÉRT
UTAZÁS DÉLRE
ISKOLA ÉS EGYETEM
STATISZTIKA ÉS ISKOLÁZATLAN ELME
TANÓRAMOZI
KRAFTOLÓGIA
PÓRUSOK ÉS HAJSZÁLEREK
DIGITÁLIS ISKOLAVITORLÁS
ELIGAZÍTÁS
VIKTÓRIA HELSINKIBEN
TANÍTÓ ISKOLA
ANYA ÉS APA
ZÖLD FÉNY
MERRE TOVÁBB?
KISTANÁROK
AZ ISKOLÁK ARCA
DIFFÚZ ÉRDEKLŐDÉS
STABIL ÁLLAPOT
FÁKTÓL AZ ERDŐT
TANULÓSZERVEZET
A TUDÁS KELETKEZÉSE
ELVETÉLT PROJEKT
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA
VADEVEZŐSÖK
AZ INNOVÁCIÓ MAGYARORSZÁGI FOLYÓI
EMERGENS JELENSÉG
VIDEOKLUB
UTOLSÓ TALÁLKOZÁS
SIKER VAGY KUDARC?
INTELLEKTUÁLIS UTAZÁS
EGYÜTT A VALÓSÁGBAN
UTOLSÓ KITÉRŐ
ELTÉRŐ PERSPEKTÍVÁK
HIVATKOZÁSOK