Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A turisztikai termékek innovatív fejlesztése

Paraméterek

Szerző Irimiás Anna Rita – Jászberényi Melinda – Michalkó Gábor
Cím A turisztikai termékek innovatív fejlesztése
Kiadó Akadémiai Kiadó
Kiadás éve 2019
Terjedelem 204 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 454 414 2
Ár:
6.000 Ft
5.400 Ft
Kedvezmény: 10%

A könyv a hazai és nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra alapozva bemutatja a turisztikai termékek palettáját. Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), ún. niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság).

Leírás

„Ez a kiadvány arra vállalkozik, hogy a hazai és nemzetközi szakirodalomra, tudományos vizsgálatokra, szakértői megfigyelésekre, jó gyakorlatokra és persze a szerzők kreativitására alapozva bemutassa a turisztikai termékek palettáját.
Az olvasó találkozhat tradicionálisabb termékkel (városi turizmus, bevásárlóturizmus, gasztroturizmus, konferenciaturizmus), szembesülhet úgynevezett niche (rés) termékekkel (kalandturizmus, buliturizmus, sportturizmus, hajós turizmus, szenior turizmus, tudományos turizmus), és végül, de nem utolsósorban elmélyülhet a horizontális, szinte minden terméket átható szemléletformálásban (akadálymentesítés, szexualitás, fenntarthatóság, felelősségteljesség, lassúság). A kötet tanulmányainak gondolatvilágát az innováció szükségszerűsége vezérli.

A kiadvány a turisztikai termékek ismert logikájából/modelljéből kiindulva egyrészt megtartotta annak hagyományos formáját, másrészt számtalan új, innovatív megközelítéssel is találkozhatunk, amely egyaránt igaz azok tartalmára és stílusára. Az egyes termékek/fejezetek olyan szemléletmódot közvetítenek, melyek mára nélkülözhetetlenek a turisztikai trendek kereslet-kínálat értelmezéséhez, a desztinációk termékstruktúra analíziséhez, a piac-szegmentációhoz.”

Prof. Dr. Aubert Antal egyetemi tanár

Szerkesztette: Irimiás Anna Rita – Jászberényi Melinda – Michalkó Gábor

Tartalom

Michalkó Gábor: Elöljáróban a turisztikai termékekről való gondolkodás legújabb fejezetéhez

Irimiás Anna – Jászberényi Melinda – Michalkó Gábor: Az innováció szerepe a turisztikai termékfejlesztésben

Pinke-Sziva Ivett: Városi turizmus: élménysűrítés a „civilizáció legszofisztikáltabb kulturális termékei” között

Tömöri Mihály – Michalkó Gábor: A bevásárlóturizmus

Boros Kitti: Konferenciaturizmus

Szakály Orsolya: Gasztroturizmus

Jászberényi Melinda – Miskolczi Márk: Szállodahajó-turizmus a tengeren

Kökény László: Sportturizmus

Bódis Gábor: Kalandturizmus

Molnár-Csomós Ilona: Buliturizmus

Gyulavári Tamás – Ásványi Katalin: Szeniorturizmus

Sipos Júlia: A tudomány mint a turisztikai termékfejlesztés niche-e

Farkas Jácint: Az akadálymentesítés primátusa a turisztikai termékfejlesztésben

Hegedüs Sára – Lontai-Szilágyi Zsuzsanna: Fenntartható turizmusfejlesztés

Pécsek Brigitta: Lassú turizmus: a fenntartható fejlesztési alternatíva

Ásványi Katalin: Felelős turizmus

Kálmán László: Turizmus és szexualitás