Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az óvodai irányított mozgástevékenység tervezése és szervezése

Paraméterek

Szerző Gaál Sándorné
Cím Az óvodai irányított mozgástevékenység tervezése és szervezése
Alcím Éves ütemterv
Kiadó Gaál Sándorné - Magánkiadás
Kiadás éve 2024
Terjedelem 218 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 01 9781 4
Eredeti ár:
4.980 Ft

Az alapvető mozgásformák kialakulásának és kialakításának folyamatát tervszerű, tudatos mozgástevékenység szervezésével és irányításával lehet eredményesen segíteni. A 3-7 éves korosztály mozgástevékenységének tervezésével és szervezésével foglalkozó óvodapedagógus és leendő óvodapedagógus számára jól hasznosítható az új szerkesztésben és átdolgozásban közreadott, bővített szakmai anyag.

Leírás

Az alapvető mozgásformák kialakulásának és kialakításának folyamatát tervszerű, tudatos mozgástevékenység szervezésével és irányításával lehet eredményesen segíteni. Az óvodáskor a mozgásfejlődés és fejlesztés szempontjából igen érzékeny időszak, ugyanis ebben az életszakaszban is található olyan periódus, amikor a gyermekek testi-lelki fejlődése az egymást követő életkorokban erőteljes. Ahhoz, hogy a további életkorok mozgásműveltségét megalapozzuk, már az óvodában célszerű kialakítani a főként természetes mozgásokkal kapcsolatos mozgáskészségeket és motoros képességeket, amelyek birtokában élményt jelenthet a különböző mozgásfajták végrehajtása. Ehhez járul hozzá a programterv alkotó módon történő felhasználása. A 3-7 éves korosztály mozgástevékenységének tervezésével és szervezésével foglalkozó óvodapedagógus és leendő óvodapedagógus számára jól hasznosítható az új szerkesztésben és átdolgozásban közreadott, bővített szakmai anyag. Az óvodai nevelés akkor lesz sikeres, ha minden gyermekben felfedezzük azokat az elemi képességeket, amelyek bennük a legerősebbek és ezek továbbfejlesztéséhez megtaláljuk a legkedvezőbb tevékenységi módokat, amelyek a gyermek örömében és testi fejlődésében nyilvánulnak meg.

 

Gaál Sándorné – Szerzői kiadás, 2024.

Írta: Gaál Sándorné

Lektor: dr. Fest Sarolta

 

Kapcsolódó témakörök:

Óvodai testnevelés

Gaál Sándorné könyvei

Tartalom

1. Bevezető

2. Útmutató az irányított mozgástevékenység ütemtervének a gyakorlatban történő megvalósításához

3. Az óvodások testi- és motoros fejlettségének vizsgálata

4. Azonosító adatok és adatlap

5. Testalkati mutatók

5.1. Testmagasság mérése (cm) és összehasonlító táblázata

5.2. Testtömeg (kg) mérése és összehasonlító táblázata

6. Az óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségének vizsgálata és összehasonlító táblázatai

6.1. 20 m-es vágtafutás

6.2. Helyből távolugrás

6.3. Tömöttlabda dobás előre alsó dobással

6.4. 6 perces futás

6.5. Ritmusváltásos futás

6.6. Nyitott szemmel állás egy lábon

6.7. Bumerángfutás

6.8. Kézgyorsaság

6.9. Célba dobás

6.10. Labdaelkapás

7. A mozgáskészségek és a motoros képességek együtt fejlődése és fejlesztése

8. Módszertani ajánlások

9. Az óvodai irányított mozgástevékenység anyagának éves ütemtervben történő kiválasztása, elrendezése és feldolgozása

10. Tervezet- és vázlatminták

10.1. Az irányított mozgástevékenység tervezése 5-6 éves gyermekek számára (tervezetminta)

10.2. Az irányított mozgástevékenység tervezése 6-7 éves gyermekek számára (tervezetminta)

10.3. A testnevelési játékok irányított mozgástevékenység keretében történő alkalmazása (vázlatminta)

11. Irodalom