Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Drámamentes fegyelmezés

Drámamentes fegyelmezés Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Siegel, Daniel – Bryson, Tina Payne
Cím Drámamentes fegyelmezés
Alcím A káosz lecsillapítása és a fejlődő gyermeki elme integrált szemléletű gondozása
Kiadó Ursus Libris Kiadó
Kiadás éve 2015
Terjedelem 312 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 9718 78 4
Ár:
3.900 Ft
3.510 Ft
Kedvezmény: 10%

A kötet az agykutatás legújabb eredményeire alapozva kínál a gyermek igényeire is érzékeny alternatívát a nevelési konfliktusok kezeléséhez.

Leírás

„Egy müzlistálka átrepül a konyhán, majd tej és gabonapehely fröccsen szerteszét a falon. A kutya berohan a kertből, és érthetetlen módon kékre van festve. Az egyik gyermekünk bántani akarja a kistestvérét. Ebben a hónapban most hívnak harmadszor az igazgatói irodából. Mit teszünk?
Mielőtt válaszolnánk, felejtsünk el mindent, amit a fegyelmezésről tudunk. Felejtsük el, hogy szerintünk mit jelent ez a szó, és azt is, amit arról hallottunk, hogyan kellene a szülőknek reagálniuk, amikor a gyerekek olyasmit csinálnak, amit nem volna szabad. Inkább tegyük fel magunknak ezt a kérdést: Nyitott vagyok-e arra, hogy legalább elgondolkodjak a fegyelmezés egy másfajta megközelítésén?”
Ezekkel a mondatokkal kezdi új kötetét Daniel Siegel és Tina Payne Bryson, A gyermeki elme című nagy sikerű könyv szerzőpárosa. Ebben a művükben is az agykutatás legújabb eredményeire alapozva kínálnak a gyermek igényeire is érzékeny alternatívát a nevelési konfliktusok kezeléséhez. A Drámamentes fegyelmezés hatékony eszközt ad nemcsak a szülők, hanem a pedagógusok és a gyerekekkel foglalkozó szakemberek kezébe is. A szerzők ígérete szerint „a drámamentes fegyelmezési szemlélet nemcsak a közvetlen körülmények és a rövid távú viselkedés kezelésére összpontosít, hanem olyan készségek és agyi kapcsolatok kialakítására is, melyek hosszú távon hozzásegítik a gyermekeket ahhoz, hogy körültekintő döntéseket hozhassanak, és maguktól jól kezelhessék az érzelmeiket. Mindez azt jelenti, hogy egyre kevésbé lesz szükség a fegyelmezésre.
 
„A könyv már az első oldalon rabul ejtett és lebilincselt. Daniel Siegel és Tina Payne Bryson remekül elmagyarázzák, miért jutnak zsákutcába a büntetésen alapuló módszerek, majd részletesen bemutatják, mit tegyünk helyettük. Azzal, hogy közérthető módon megismertetik a szülőkkel az agykutatás legfrissebb eredményeit, egyben megmutatják, hogy az együttműködés, a fegyelem és a családi harmónia felé az empátián és a kapcsolódáson keresztül vezet az út.”
Lawrence J. Cohen, gyerekjátékokkal és játékterápiával foglalkozó pszichológus,
a Játékos nevelés című könyv szerzője
 
„Micsoda megkönnyebbülés! Siegel és Bryson könnyebbé teszi a fegyelmezést a szülők és mindazok számára, akik a helyes viselkedés kialakításában segítik a gyerekeket. A Drámamentes fegyelmezés kutatásokon alapuló, gyakorlatias megközelítést kínál, amelyet minden felnőtt örömmel alkalmazhat, és amely egyben minden gyerek javát is szolgálja.”
Daniel Goleman pszichológus, az Érzelmi intelligencia és a Társas intelligencia című könyvek szerzője
 
Fordította: Kós Judit

Tartalom

A könyv elolvasása előtt – Egy kérdés
Bevezetés – Kapcsolaton alapuló, drámamentes fegyelmezés: együttműködésre ösztönzés és a gyermeki elme fejlesztése
1. fejezet – A fegyelmezés újragondolása
2. fejezet – A fegyelmezés és az agy
3. fejezet – A dührohamtól a nyugalomig: a kulcs a kapcsolódás
4. fejezet – Drámamentes kapcsolódás a gyakorlatban
5. fejezet – A viselkedésformálás hármas megközelítése
6. fejezet – Viselkedéskezelés, viselkedésformálás
Befejezés – Varázspálcák, tökéletlen szülők, újrakapcsolódás és változás: a remény négy üzenete
További segédanyagok
Kapcsolódás és átformálás – Összefoglalás
Amikor a nevelési szakértő csődöt mond – Nem mi vagyunk az egyetlenek
Jegyzet a gyermekünk gondozóinak – Fegyelmezési szemléletünk dióhéjban
Húsz fegyelmezési hiba, amit még a legjobb szülők is elkövetnek
Szemelvény A gyermeki elme – Agyfejlődés, konfliktusok, támogató szülői stratégiák című könyvünkből
Köszönetnyilvánítás
A szerzőkről