Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Feleselő

Paraméterek

Szerző Illés Györgyi Terézia – Rohár Alexandra
Cím Feleselő
Alcím Fejlesztő kiadvány óvónőknek, tanítóknak, nyelvi fejlesztőknek
Kiadó Krasznár és Társa Könyvkereskedelmi Bt.
Kiadás éve 2021
Terjedelem 80 oldal
Formátum A/4, spirálozott
ISBN 978 963 89885 4 6
Ár:
2.950 Ft

A beszédfejlődés támogatása sosem volt ennyire időszerű, mint napjainkban. A legváltozatosabb problémákkal kerülünk szembe kisgyermekeinket hallgatva: gyenge szókincs, artikulációs zavarok, lelki eredetű vagy motoros beszédritmikai eltérések, s a beszédészlelés és -értés hiányosságai, melyek már az olvasás, írás elsajátítását is veszélyeztethetik. Az óvodai környezet indirekt is fejleszt, de szükséges, hogy a tervezett tevékenységek körébe olyan játékokat is bevegyünk, melyek a jó hangulat felütésével nyelvi gondolkodásra, együttműködésre serkentik a kisgyermekeket. 

Leírás

Bizonyára nem kell érveket felsorakoztatni egy olyan tevékenység szükségessége mellett, mint a beszédfejlesztés, beszédértés fejlesztése. A beszédfejlődés támogatása sosem volt ennyire időszerű, mint napjainkban. A legváltozatosabb problémákkal kerülünk szembe kisgyermekeinket hallgatva: gyenge szókincs, artikulációs zavarok, lelki eredetű vagy motoros beszédritmikai eltérések, s a beszédészlelés és -értés hiányosságai, melyek már az olvasás, írás elsajátítását is veszélyeztethetik. A gyermekek nyelvi fejlődése nem minden családi környezetben biztosított. A szülő gyakran későn veszi észre, hogy nem használta ki kellőképpen az egymásrautaltság első néhány évét, hogy kialakítsa a biztos beszédtudást, beszédhasználatot. Szükséges a segítségnyújtás, ha kell fejlesztő helyzetben, ha kell, játékosan. Az óvodai környezet indirekt is fejleszt, de szükséges, hogy a tervezett tevékenységek körébe olyan játékokat is bevegyünk, melyek a jó hangulat felütésével nyelvi gondolkodásra, együttműködésre serkentik a kisgyermekeket. Gósy Mária kézikönyve nagy segítség ebben az ügyben. (Gósy Mária–Imre Angéla: Beszédpercepciós fejlesztő modulok) Ennek a modulgyűjteménynek egy továbbgondolását tartja a kezében a kedves Érdeklődő. Feszültségmentes, nem oktató, önfeledt játékszituáció kialakítása után kezdődhet a FELESELŐzés. Praktikusan óvodapedagógusok kezébe ajánljuk, de kétségtelen, hogy tanítók is elővehetik a fonológiai tudatosság kialakítása alatti időszakban. A fejlesztő munkatársak is kedvelhetik ezt a következetes felépítésű, a fokozatosság elvét tiszteletben tartó, sokoldalú nyelvfejlesztő játékot.

Szerkesztette: Illés Györgyi Terézia – Rohár Alexandra