Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyakoroljunk az érettségire! 2.

Paraméterek

Szerző Hutvágnerné Róth Éva – Szűcsné dr. Harkó Enikő
Cím Gyakoroljunk az érettségire! 2.
Alcím Közép- és emelt szintű feladatkörök magyarból megoldásokkal
Kiadó Krónika Nova Kiadó
Kiadás éve 2011
Terjedelem 144 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5205 00 2
Ár:
1.980 Ft
1.782 Ft
Kedvezmény: 10%

Az írásbeli érettségire felkészítő könyvünk második kötete is modellezi a szövegértési és szövegalkotási feladatokat középszinten.

Leírás

Az írásbeli érettségire felkészítő könyvünk második kötete is modellezi a szövegértési és szövegalkotási feladatokat középszinten. Gyakorlási lehetőséget teremt emelt szintű nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsorokhoz, tartalmaz emelt szintű műértelmezéseket és összehasonlító elemzést, valamint példát nyújt a reflektálás egy korjelenségre típusú feladatra is. A szövegértési feladatok alapszövegeinél sokszínűségre törekedtünk, és különböző nehézségi fokot céloztunk meg. A közép- és emelt szintű irodalmi anyagok „egymásba játszanak”, vagyis különböző megközelítésekkel értelmeztük ugyanazt a verset, novellát (regényrészletet). A szövegalkotási feladatokban szereplő művekhez nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsorokat állítottunk össze. Ezáltal az adott téma tanórai feldolgozásához is segítséget kívánunk adni, különösen azért, mert az értelmezéseknél igyekeztünk újszerű vagy kevésbé ismert tanulmányokat, monográfiákat alapul venni. A törzsanyagban nem szereplő irodalmi szövegek válogatásánál is az előbb említett kettős célt tűztük magunk elé, vagyis gyakorlás az érettségire, illetve a tanmenetbe illeszthetőség / tanórai alkalmazhatóság. Ezért véljük úgy, hogy kötetünk az érettségi vizsgára való felkészülésen túl az irodalomtanítás, -tanulás hasznos kiegészítő könyve lehet. Tanári tapasztalatunk, hogy a legprecízebben összeállított (annak tűnő) feladatsor is rejt az értelmezési inkoherencia miatt hibalehetőségeket, amelyek a megoldás során kerülnek napvilágra. Hogy ezeket kiszűrjük, a dunaújvárosi Széchenyi István Gimnázium 11–12. évfolyamos tanulóival (az emelt szintű érettségire felkészülő csoportokkal együtt) kipróbáltuk a feladatsorokat, elemzéseket.