Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan kommunikáljunk tárgyalás közben?

Paraméterek

Szerző Neményiné Gyimesi Ilona
Cím Hogyan kommunikáljunk tárgyalás közben?
Alcím Elkerülhető csapdák az üzleti kommunikációban
Kiadó Akadémiai Kiadó
Kiadás éve 2017
Terjedelem 282 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 05 9882 8
Ár:
4.200 Ft
3.990 Ft
Kedvezmény: 5%

A könyv a lehető legtömörebben mutatja be a kommunikációt, a tárgyalás alapismereteit és lényeges összefüggéseit egy egységes rendszerben vizsgálva.

Leírás

Több állami és magánfőiskola tananyagává választotta ezt a – már több ízben megújuló – művet, mely a lehető legtömörebben mutatja be a kommunikációt, a tárgyalás alapismereteit és lényeges összefüggéseit egy egységes rendszerben vizsgálva. A szerző 10 éven keresztül vezetési- és együttműködési készségfejlesztő tréningeket vezetett külkereskedelmi és iparvállalati felső- és középszintű vezetők szamara. Magyarországon elsőként dolgozta ki a kommunikációs készség fejlesztését célzó tréning tematikáját, és vezette be a kommunikációt, mint tantárgyat, kísérleti jelleggel 1984-87 között a pécsi Janus Pannonius Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán, majd 1986-90 között véglegesen, a Magyar Iparművészeti Főiskola Mesterképző Intézetében és a Külkereskedelmi Főiskolán. Ugyancsak a 80-as években önismereti, kommunikációs és szociális készségfejlesztő tréningeket tartott a Budapesti Műszaki Egyetem Manager Szakkollégium, a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Idegenforgalom szakos hallgatóinak, az Országos Széchenyi Könyvtár könyvtárvezetőinek.
 
Írta: Neményiné Gyimesi Ilona
 

Tartalom

ELŐSZÓ (Buda Béla dr.)
BEVEZETŐ
A KOMMUNIKÁCIÓ JELENTŐSÉGE TÁRGYALÁS KÖZBEN
Mi a kommunikáció?
A közvetlen emberi kommunikáció
A személyiség szintjei és a kommunikáció
A kommunikáció jelentősége tárgyalás közben
A tárgyalás bevezető szakasza és a tárgyalás nyitási periódusa
A tárgyalás
A tárgyalás irányítása
A kommunikációs készség fejlesztésének lehetőségei
KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK
A közvetlen emberi kommunikáció folyamata, problémái
A kommunikáció hatékonyságának feltételei
Problémák a kommunikátornál
Problémák a közös kód használatában
Problémák a befogadónál
Két személy kommunikációját zavaró egyéb tényezők
A partnerek eltérő nézőpontjai
Veszendőbe menő információk
Az emberi kommunikáció dinamikája, szintjei
A kommunikáció szükségszerűsége
A kommunikáció többcsatornás jellege
A kommunikáció két szintje
A metakommunikáció viszonytartalmú jelzései
A metakommunikáció szabályozó funkciója
A kommunikáció reciprocitás elve
Verbális kommunikációs csatorna, a szóbeliség
A nyelv és a beszéd kulturális termékjellege
A félreértések forrásai
Nem verbális kommunikációs csatornák
Mimika
Tekintet, szemkontaktus, szemmozgás
Vokális kommunikáció
Gesztusok
Testtartás
Távolságtartás, térközszabályozás
Szimbolikus csatorna
Az érintés, a bőr mint kommunikációs csatorna
A KÉTSZEMÉLYES TÁRGYALÁS KOMMUNIKÁCIÓJA
Meggyőzés vagy legyőzés?
A meggyőzés
A legyőzés
A meggyőzés folyamata
A hatékony tárgyalás személyi feltételei
A személyes kapcsolatok jelentősége
A személyiség a tárgyalási folyamatban
Az üzleti tárgyalás eredményességét pozitívan befolyásoló viselkedésformák
A motivációk
A tárgyalás hatékonyságát közvetlenül befolyásoló motivációk
A tárgyaló motivációs struktúrájának hatása a tárgyalás kimenetelére
A tárgyalópartner személyiségének megismerése
A tárgyalás sikerre vitele
CSOPORTOS, DELEGÁCIÓS TÁRGYALÁS
A létszám
A delegáció összetétele
A delegációvezető személye
A felkészülés
A „hátország”
FELKÉSZÜLÉS A TÁRGYALÁSRA
A cél
Az érdekeltség
Befolyás, hatalom
A bizalom
Az idő
FÜGGELÉK
A tréningmódszer története
A londoni Tavistock Intézet analitikus szemléletű pszichiáterei és a „csoportozás”
A magyarországi tréningmódszerű képzés története
FORRÁSMUNKÁK