Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Milyen a gyerekcigány?

Paraméterek

Szerző Szabolcs Éva
Cím Milyen a gyerekcigány?
Alcím Gyermekkorkutatás és pedagógiai etnográfia
Kiadó Eötvös József Könyvkiadó
Kiadás éve 2007
Terjedelem 116 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 7338 77 9
Eredeti ár:
1.175 Ft
1.116 Ft
Online kedvezmény: 5%

A roma gyermekek kultúráját, mindennapi életét feltáró etnografikus és kulturális antropológiai írások bemutatják azt a világot, amely eltér a többségi társadalométól; segítik annak megértését, miiben áll mássága és értéke.

Leírás

„…sztereotípiák által meghatározott cigánykép uralja a közgondolkodást..” – írja Romano Rácz Sándor tanulmányában. A sztereotípiák oldását segíti az a szemléletmód, amellyel az itt olvasható két tanulmány készült. Pedagógiai etnográfiai, kulturális antropológiai alapvetés és terepmunka eredményeképpen a „gyerekcigány” a megértő társadalomtudományok nézőpontjából jelenik meg az olvasó előtt. A roma gyermekek kultúráját, mindennapi életét feltáró etnografikus és kulturális antropológiai írások bemutatják azt a világot, amely eltér a többségi társadalométól; segítik annak megértését, miiben áll mássága és értéke. Pedagógiai kultúránk fontos része lehet a tanulmányokban megmutatkozó szemlélet, amely a roma gyermekek világát, Károlyi Júlia megfogalmazásában „a kultúra koherens rendszerének egyik aspektusaként” írja le.
 
 
Szerkesztette: Szabolcs Éva

Tartalom

Bevezetés (Szabolcs Éva)
Romano Rácz Sándor: Rejtett örökségünk
Bevezetés
Egy módszertani kísérlet
Szimbólumok a roma kultúrában
A struktúra
Nyelvi struktúra
Közösségi struktúrák
A zene
Szóbeliség kontra írásbeliség
Szocializáció
Felhasznált irodalom
Károlyi Júlia: Párhuzamos világok, eltérő gyermekképek
Az iskola mint komplex interakciós tér egy antropológiai terepmunka tükrében
Elméleti, módszertani háttér és előfeltevések
A módszer előnyei és korlátai.
Szakirodalmi áttekintés
A helyszín és a közösség
Az iskola mint speciális megfigyelési terep
Én vagyok én, te vagy te
Következtetések helyett
Felhasznált irodalom