Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodában (szépséghibás borítóval)

Paraméterek

Szerző Dankó Ervinné
Cím Nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodában (szépséghibás borítóval)
Alcím Módszertani kézikönyv a 3-7 évesek fejlesztéséhez
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 336 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5278 32 7
Eredeti ár:
2.980 Ft
2.831 Ft
Online kedvezmény: 5%

nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodai nevelő tevékenység kiemelt jelentőségű feladata, melynek az óvodapedagógusok csak megfelelő módszertani kulturáltságukra alapozva tudnak eleget tenni. Útmutató ez a könyv mindazok számára, akik szülőként, pedagógusjelöltként elméleti, gyakorlati ismeretekre kívánnak szert tenni a nyelvi fejlesztés területén. Kézikönyv azok számára, akik gyakorló pedagógusként hivatásuk értékes elemének tekintik az anyanyelvi nevelést. 

Olvasatlan, hibátlan példányok, a borítón apró szépséghibával.

Leírás

Az óvodai anyanyelvi nevelés célja a gyermek nyelvhasználatának, beszédmegértésének, beszédaktivitásának fejlesztése, beszéd- és kommunikációs képességei színvonalának emelése, hogy felnőtté válva tisztelje, szeresse, ápolja magyarságának legfőbb kifejezőjét, a hazaszeretet egyik talpkövét, a magyar nyelvet.
A nyelvi-kommunikációs nevelés az óvodai nevelő tevékenység kiemelt jelentőségű feladata, melynek az óvodapedagógusok csak megfelelő módszertani kulturáltságukra alapozva tudnak eleget tenni.
Könyvünk bemutatja, hogy az óvodai élet egyes tevékenységformái milyen konkrét lehetőségeket biztosítanak számunkra a beszéd- és kommunikációs fejlesztésre, az anyanyelvi nevelésre. Az óvodapedagógus-jelölteknek és a gyakorló óvodapedagógusoknak egyaránt segítséget nyújt ahhoz, hogy biztonsággal tudjanak eligazodni az anyanyelvi nevelésben alkalmazható hagyományos és megújuló módszer-kavalkádban, az alternatív programok cél- és feladatrendszerében, a szervezés és tervezés gyakran elbizonytalanító kérdéskörében, az óvoda és a család kapcsolatrendszerében, az iskolára előkészítő feladatok sokrétűségében, az óvónői beszéd szabályozóinak követelményeiben, a beszédhibák megelőzésének és javításának feladatkörében.
 
Írta: Dankó Ervinné
Lektor: Pereszlényi Éva, Szakács Mihályné
 
Kapcsolódó kiadványok:
 
 
A könyvről írták: Szarvasi Hét

Tartalom

Bevezető
A tananyag szerkezete
I. A szakmódszertan helye, szerepe a pedagógiai tudományok rendszerében
II. Az óvodai anyanyelvi nevelés módszertanának kapcsolata más tudományterületekkel
III. A gyermeki beszéd fejlődése
1. A nyelvtanulás fiziológiája, idegrendszeri alapjai
2. A nyelvelsajátítási folyamat a gyermeknyelv-kutatás tükrében
IV. Az óvodai anyanyelvi nevelés és a kommunikációs képességek fejlesztésének célja, feladatai
V. Az anyanyelvi és kommunikációs nevelés módszereinek sokszínűsége
1. Az anyanyelvi és kommunikációs nevelésben jelentős, hagyományos (valójában didaktikai) módszerek
2. Az irodalmi tevékenység tartalmához szorosan kapcsolódó módszerek
3. A képekhez kapcsolódó anyanyelvi nevelési módszerek
4. Az anyanyelvi fejlesztő játékok
VI. Az óvodai élet tevékenységformáinak szerepe a nyelvi-kommunikációs nevelésben
1. A jaték, mint a nyelvi-kommunikációs fejlesztés sokszínű lehetősége
2. A gondozás és a munka jellegű tevékenység szerepe a beszédnevelésben
3. Az irodalomhallgatás, mint az anyanyelvi nevelés eszköze
4. Az ének, zene, énekes játek hatása a gyermekek nyelvi-kommunikációs fejlődésére
5. A vizuális tevékenységek és a beszéd kapcsolata
6. A külső világ tevékeny megismerése és a nyelvi-kommunikációs fejlődés
VII. A nyelvi-kommunikációs nevelés tervezése
VIII. Az anyanyelvi és kommunikációs képességek fejlesztése a családban
A család
Az óvodapedagógus feladatai
IX. Az óvodapedagógus beszédprodukciója, mint követendő példa
Szakkifejezések
Az idézett művek, hivatkozások jegyzéke
MELLÉKLETEK
1. számú melléklet
2. számú melléklet
3. számú melléklet