Leírás
A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD, vagyis Attetion Deficit Hyperactivity Disorder) évről évre több gyereket érint. A könyvben egy rövid elméleti áttekintést követően több teszt is segíti a diagnózis felállítását, a megfelelő terápia megtalálása ugyanis az első és legfontosabb lépés az ADHD kezeléséhez. A szenzoros integrációs gyógymóddal például az agyi működést lehet fejleszteni, a homeopátia a test öngyógyító képességét erősíti, ha pedig az étrendterápiát választja az olvasó és a szakember, akkor egy tucat gondosan összeállított recept közül válogathat a kötet mellékletében. Gyermeke közérzetét azonban nemcsak a terápia befolyásolja és alakítja, hanem mindenekelőtt a nevelés, a mozgás, a játék és a társas kapcsolatok. A szerzőpáros részletesen foglalkozik ezekkel a témákkal is.
A szerzőkről
Christine Ettrich a gyermek- és ifjúsági pszichiátria, a pszichoterápia és a pszichoszomatika professzora. Egy évtizeden át vezette a Lipcsei Egyetem gyermek- és ifjúsági pszichiátriai klinikáját és csaknem 30 esztendeje foglalkozik hiperaktív és figyelemhiányos gyermekekkel.
Monika Murphy-Witt publicistaként több könyvet írt az egészséges életmód és a nevelés témakörében. Hosszabb ideje foglalkozik az észlelés zavaraival, mivel egyik gyermeke maga is érintett ebben a rendellenességben.
Móra Ferenc Könyvkiadó, 2015.
Írta: Christine Ettrich - Monika Murphy-Witt
Fordította: Fodor Zsuzsa
Kapcsolódó témakör:
Paraméterek
Sorozat | Móra Családi Iránytű |
Szerző | Ettrich, Christine – Murphy-Witt, Monika |
Cím | A hiperaktív, figyelemhiányos gyerek |
Alcím | Segítség az ADHD megértéséhez és kezeléséhez |
Kiadó | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2015 |
Terjedelem | 168 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 415 141 8 |
Tartalom
1. fejezet
Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar – az okokról
Régi betegség új néven
Izgága, idegtépő és álmodozó gyerekek
A „felelősség kérdése”: az okokról
A figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar nyomában: a diagnózis
Első lépés: a gyermek hétköznapjainak felülvizsgálata
Második lépés: szakorvos felkeresése
Ellenőrizendők listája: a gyermek ADHD-profilja
2. fejezet
Hatékony segítség a gyermeknek
A klasszikus terápia lehetséges útjai
Minden gyermeknek más, célzott és egyénre szabott segítségre van szüksége
Nyugtató „serkentők”
Viselkedésterápia: hogyan boldoguljunk a hétköznapokban
Szülőtréning: a nevelés új útjain járva
A terápia más bevált formái
Szenzoros integrációs terápia: fejlesztési segítség az agynak
Pszichomotorika: a mozgás élénkít
Homeopátia: a gyengéd alternatíva
Tápanyag-terápia: az agy tápláléka
Neurofeedback (v: EEG biofeedback): az agy edzése
Ergoterápia: finommotorikus fejlesztés
Mi van még, ami segíthet?
3. fejezet
Ami az életet megkönnyíti
Hogyan boldoguljunk a hétköznapokban és az iskolában
Edzés a hétköznapokban
Nyugodt tanulás
A koncentrációképesség javítása
Az agy tárolókapacitásának jobb kihasználása
Kikapcsolás – lazítás
Nagyobb lazaság és önbizalom
Önuralom és lazaság
A szabályok játszva tanulása
Hogyan jöjjön ki másokkal a gyermek
Öntudatosabban, kiegyensúlyozottabban
Az optimizmus ragadós
Hasznos könyvek és weboldalak
Tárgymutató