A Montessori általános iskola
Paraméterek
Szerző | Stein, Barbara |
Cím | A Montessori általános iskola |
Alcím | Elméletben és gyakorlatban |
Kiadó | SAXUM Kiadó |
Kiadás éve | 2015 |
Terjedelem | 222 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 248 113 5 |
Eredeti ár:
2.500 Ft
2.250 Ft
Online kedvezmény:
10%
A német szerző a Montessori-pedagógia kiváló ismerője és művelője. Könyvének nagy érdeme, hogy alapvetően a nevelés gyakorlati kérdései felől közelít témájához, úgy, hogy mindeközben megvilágítja a Montessori-módszer elméleti–történeti hátterét is.
|
|
|
Leírás
„...az legyen a nevelés első célja, hogy a függetlenség útjára vezessük a gyermekeket. Aki nem független, az szabad sem lehet. Ezért a személyes szabadság aktív megnyilvánulásait már a legkisebb gyermekkortól fogva a függetlenség felé kell irányítani” (Maria Montessori: A gyermek felfedezése). Az olasz orvos-pedagógus nevelési elmélete és az általa kidolgozott módszer több mint száz éve kezdte meg a világhódító útját. Európától Amerikán át Ázsiáig számos országban (így Magyarországon is) működnek olyan gyermekintézmények, amelyek az ő elgondolásait váltják valóra.
A német szerző a Montessori-pedagógia kiváló ismerője és művelője. Könyvének nagy érdeme, hogy alapvetően a nevelés gyakorlati kérdései felől közelít témájához, úgy, hogy mindeközben megvilágítja a Montessori-módszer elméleti–történeti hátterét is.
Saxum Kiadó, 2015.
Írta: Barbara Stein
Fordította: Brydl Edit
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Előszó
Bevezetés
1. A gyermek
A gyermek az ember építőmestere
Fejlődés 0 és 6 éves kor között
Fejlődés 6 és 12 éves kor között
A nevelés következményei
2. A nevelők (szülők, nevelők, tanítók)
„Segíts nekem, hogy egyedül is tudjam csinálni!”
A nevelők felkészítése
Segíts nekem, hogy egyedül tudjam csinálni! – A nevelők feladata
Visszahatás a nevelőkre
Közös munka a szülőkkel és a tanárokkal
Az iskolavezetés és a tantestület
3. Az iskola jót tesz
Az osztály- és az iskolai közösség
A gyermekcsoport
Nevelési és tanulási célok a vegyes évfolyamos osztályban
Szempontok a vegyes évfolyamú osztályokra történő átálláshoz
Az iskolai közösség
4. Felfogtam!
A figyelem polarizációja
A szabad tanulás fogalma
A szabad tanulás célja
A figyelempolarizáció jelenségének leírása
Az alkalmazott tevékenység visszahatása a gyermek pszichéjére
A koncentrált munka kialakult viselkedési formái
A nevelők viselkedése a gyermekek munkálkodása közben
Lelki egészség – A belső rend
5. A szabad tanulás feltételrendszere
Olyan munkára van szükség, amelyre az ember legbelül törekszik
A munkaeszközök tulajdonságai
Önellenőrzés
Az eszközök megismertetése
Minőségi kritériumok
A szabad tanulás feltételrendszerének diagramja
6. A szakterületek
A dolgok közti kapcsolat létrehozása jelenti az ismeretközvetítést
Az oktatási elv: megtanulni az összefüggések felfedezését és megértését, illetve a felelősségteljes cselekvést
A „kozmikus nevelés”
A kiegészítő oktatás
A tananyag
7. Nem a kollektív oktatásra építünk
Dokumentáció és teljesítményértékelés
Megfigyelés és dokumentáció
A számonkérés
Teljesítményértékelés
Bizonyítványok
8. A Montessori-pedagógia jelentősége napjainkban
Rövid áttekintés Maria Montessori életéről
A Montessori-pedagógia jelentősége ma
Függelék