Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában

Paraméterek

Szerző Gaál Sándorné
Cím A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2019
Terjedelem 192 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 59 4
Ár:
2.880 Ft
2.304 Ft
Kedvezmény: 20%

Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.

Leírás

Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.

Szakmai segítséget nyújt az óvodában szervezett – irányított és rendszeres – mozgástevékenység tartalmának és formájának meghatározásához, annak tervezéséhez, szervezéséhez és irányításához, szervezeti kereteinek bővítéséhez; az alapvető mozgásformák fejlődésének ismeretéhez és a mozgásfejlesztés tervszerű és tudatos közvetítéséhez; a gyermekek testi és motoros fejlettségének megállapításához alkalmazható megismerési technikák gyakorlati felhasználásához; a differenciálás módjainak és lehetőségeinek megválasztásához; az egészségtudatos magatartás szokásrendszerének kialakításához és bővítéséhez; a 3–7 éves korú gyermekek sokoldalú mozgásfejlesztésének megvalósításához.

Írta: Gaál Sándorné

Lektor: Andrásné dr. Teleki Judit ny. főiskolai tanár; Bajomi Nagy Éva közoktatási szakértő

Tartalom

Bevezetés

1. Az ONAP mozgásfejlődésre és -fejlesztésre vonatkozó megállapításai

2. Mozgásfejlődés a korai gyermekkorban (1–3 év)

3. Mozgásfejlődés az első gyermekkorban (4–7 év)

4. Mozgásfejlődés a második gyermekkorban (8–11/12 év)

5. Az alapvető mozgásformák fejlődési fázisai (futás, ugrás, dobás, elkapás, rúgás)

6. A motoros képességek fejlődése és fejlesztésének lehetőségei az óvodáskorban

7. Az óvodai mozgásos tevékenység anyagának feldolgozása

7.1. Tornavonatkozású főgyakorlatok

7.2. Atlétika jellegű főgyakorlatok

7.3. Játék vonatkozású főgyakorlatok (labdázás)

7.4. Testnevelési játékok

8. A pedagógiai mérések helye és szerepe a mozgásfejlesztés tervezésében

9. Mozgásfejlesztés keretében megoldható differenciálás módjai és lehetőségei az óvodában irányítottan folytatott mozgástevékenység megszervezése során

10. Az irányított mozgástevékenységi formák tervezése, szervezése

10.1. Testnevelés foglalkozás és tervezése

10.2. Mindennapos testnevelés

10.3. Szabadidőben végezhető mozgástevékenység szervezése és irányítása

10.4. Program a mozgástevékenység tervezéséhez

11. Az óvodában megoldható szomatikus prevenciós és korrekciós feladatok

A prevenció formáinak cél- és eszközrendszere

Az óvoda prevenciós és korrekciós feladatai

A prevenciós szemlélet

12. Felzárkóztatás

13. A mozgásban jól teljesítő gyermekek korai felismerése és gondozása

14. Az óvodában szervezhető, a gyermeksportot játékosan megalapozó tevékenységformák szervezeti keretei

14.1. A víz játékos megszerettetése, úszás előkészítés (vízhez szoktató program)

14.2. Gyermektorna program (felzárkóztatás és tehetséggondozás)

14.3. „Gyereklabda” program (a labdajátékok megalapozására)

14.4. Mini-tenisz program

15. Iskolaelőkészítés

16. Rendezvények tervezése és szervezése

Felhasznált irodalom

Mellékletek