Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A társadalmi kommunikáció elméleti és gyakorlati alapjai

Paraméterek

Sorozat Alkotó Műhely
Szerző Móré Mariann
Cím A társadalmi kommunikáció elméleti és gyakorlati alapjai
Kiadó Debreceni Egyetemi Kiadó
Kiadás éve 2010
Terjedelem 134 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 318 058 7
Eredeti ár:
2.480 Ft
1.984 Ft
Online kedvezmény: 20%

Életünk döntő részét töltjük személyes kapcsolatokban, vagy a tömegkommunikációs eszközök előtt ülve. Jegyzetünk azok számára készült, akik az információszerzés élményének megszerzésén túl aziránt is érdeklődnek, milyen kölcsönhatások alapján működik a társadalom kommunikációs rendszere. Könyvünk megismertet ennek a folyamatnak a különböző értelmezési lehetőségeivel, a tömegkommunikáció társadalmi szerveződés által meghatározott szintjei közötti elhelyezésével.

Leírás

Életünk döntő részét töltjük személyes kapcsolatokban, vagy a tömegkommunikációs eszközök előtt ülve. Jegyzetünk azok számára készült, akik az információszerzés élményének megszerzésén túl aziránt is érdeklődnek, milyen kölcsönhatások alapján működik a társadalom kommunikációs rendszere. Könyvünk megismertet ennek a folyamatnak a különböző értelmezési lehetőségeivel, a tömegkommunikáció társadalmi szerveződés által meghatározott szintjei közötti elhelyezésével. A társadalmi kommunikáció témakörét számos magyar nyelven is elérhető szakkönyv ismerteti, mégis fontosnak találunk egy rendszerezést, amely együtt tárgyalja a személyközi kommunikáció és a tömegkommunikáció témakörét. A kötet azoknak a hallgatóknak nyújthat hasznos ismereteket, akik a kommunikációt nem nyelvészeti, hanem társadalmi folyamatként akarják megérteni. A fejezetek áttanulmányozása elméleti és gyakorlati ismeretek birtokába juttatja az olvasót, képessé teszi arra, hogy sajátos kommunikációs helyzeteit, a tömegkommunikációs eszközökből felé áramló információk hatását megértse. A könyv befejező részében mindazon hallgatók számára próbál segítséget nyújtani a szerző, akik andragógusként, pedagógusként vagy tanácsadóként a szervezetük által a külvilág felé sugárzott információk hatásának mérésével, a médiában rejlő lehetőségekkel foglalkoznak majd.

 

Alkotó műhely–sorozat 5.

Írta: Móré Mariann

Lektor: Dr. Márkus Edina

Tartalom

A kommunikációról általában

Társadalmi kommunikáció

A társadalmi kommunikáció modellértelmezése

A társadalmi kommunikáció szociológiai értelmezése

A kommunikáció evolúciós értelmezése

A társadalmi kommunikáció színterei

A társadalmi kommunikáció általános törvényszerűségei

A személyközi kommunikáció

A közvetlen emberi kommunikáció csatornái

A verbális csatorna

Az írás

Nonverbális kommunikáció

A tekintet

A mimika

Mozgásos (akciós) kommunikációs csatornák

Kommunikáció gesztusok révén

Kommunikáció a testtartás révén

A térközszabályozás kommunikációs csatornája

Emblémák

Kronémika

A nem verbális jelek az írásban

Metakommunikáció

Tömegkommunikáció

Sajtótörténet

Tömegkommunikáció és politika

A média hatalma és befolyása

Hatáskutatás

A tartalomelemzés, mint a szervezetek külső információforrása

Ajánlott irodalom