Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Márkanevek: marketing és nyelvészet határán

Paraméterek

Sorozat Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
Szerző Kovács László
Cím Márkanevek: marketing és nyelvészet határán
Kiadó Tinta Könyvkiadó
Kiadás éve 2023
Terjedelem 254 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 409 377 0
Eredeti ár:
5.490 Ft
4.666 Ft
Online kedvezmény: 15%

Márkanevekkel lépten-nyomon találkozunk: az utcán sétálva, okostelefonunkon böngészve vagy éppen egy vendéglőben ülve. Habár a találkozások a márkák neveivel mindennaposak, sokunkban kérdések is megfogalmazódnak velük kapcsolatban – például a Balaton-felvidék egyik legendás éttermében ülve, egy ismert pincészet hideg vörösborát kortyolgatva.

Leírás

Márkanevekkel lépten-nyomon találkozunk: az utcán sétálva, okostelefonunkon böngészve vagy éppen egy vendéglőben ülve. Habár a találkozások a márkák neveivel mindennaposak, sokunkban kérdések is megfogalmazódnak velük kapcsolatban – például a Balaton-felvidék egyik legendás éttermében ülve, egy ismert pincészet hideg vörösborát kortyolgatva.

– Hogyan jönnek létre a márkanevek?
– Milyen eszközökkel alkothatunk jó márkaneveket?
– Mitől lesz egy márkanév jobb vagy rosszabb?
– Hogyan ejtjük és írjuk helyesen – illetve helytelenül – a márkaneveket?
– Hogyan függ össze a szlogen és a márkanév?
– Vannak specifikus jellemzőik az egyes ágazatokban használt márkaneveknek?
– Mi jellemzi a márkaneveket az egyes országokban?

Ezekre és hasonló kérdésekre keresi a választ jelen kötet, amely a márkaneveket interdiszciplinárisan vizsgálja: egyrészt a marketingszakember, másrészt a nyelvész szemszögéből; rámutatva azokra a kapcsolódási pontokra, amelyek a két diszciplína részben eltérő látásmódját összekötik egymással. A márkanevek ugyanis mind a marketingtudomány, mind a nyelvtudomány érdeklődésére számot tarthatnak. Ebből következik, hogy a márkák nevei vizsgálhatóak a marketing, illetve a nyelvtudomány eszköztárával: míg előbbi esetében azok hatékonysága fontos, utóbbi esetében a nyelvi rendszerbe való illeszkedés a releváns.
A kötet 16 szerző 15 tanulmányát tartalmazza. A szerzők Magyarországon és külföldön oktató egyetemi tanárok és kutatók, akik a márkák neveivel egyrészt elméletben, kutatásaik során, másrészt gyakorlatban, munkájuk során foglalkoznak.


Tinta Könyvkiadó, 2023.

Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához 228.

Szerkesztette: Kovács László

Lektor: Pethő József, Istók Béla

Sorozatszerkesztő: Kiss Gábor

 

Kapcsolódó kiadvány:

Márka és márkanév

Tartalom

Előszó

Márkanevek általános összefüggései

Kovács László: Márkanevek: nyelvtudomány és marketingtudomány határán

Balázs Géza: A márkanevek helyesírása

Misad Katalin: Márkanevek és fajtanevek kétnyelvű környezetben

Papp-Váry Árpád: Márkanevet a szlogenbe! Egyszerű és hatékony módszer a szlogen megalkotására

Papp-Váry Árpád – Lukács Rita: A betűszó mint márkanév – Miért válasszuk névadáskor és miért ne válasszuk véletlenül se?

Takács Judit: Márkanevek névtani vizsgálata: magyar kutatástörténeti áttekintés

Veszelszki Ágnes: „Hájfájer, balensziázs és ájviszrokker”: márkanevek kiejtési módjai. Márkanevek speciális összefüggései

Benczes Réka – Béni Alexandra: Támasz vagy tündérmese? A magyarországi idősgondozó intézmények elnevezési és logóhasználati gyakorlatai

Hidasi Judit: A japán márkanevek világa

Katona Norbert – Szabó Rita: A márkák és márkanevek szerepe az egészségiparban. Budapesti magán egészségügyi szolgáltatók márkaneveinek vizsgálata

Kegyes Erika: Gyógyszernevek: névadási stratégiák és trendek a farmakológiában

Kovács László – Keller Krisztina – Kaszás Nikoletta: Bor, Badacsony, Tihany – Márkanevek és szlogenek a Balaton-felvidék kontextusában

Kovács László – Szőke Viktória: Márkanevek a mezőgazdaságban

Papp-Váry Árpád: Az országnév mint márkanév – politikai névcserék és marketing-névváltoztatások

A kötet szerzői