Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I-III.

Paraméterek

Szerző N. Kollár Katalin – Szabó Éva
Cím Pedagógusok pszichológiai kézikönyve I–III.
Kiadó Osiris Kiadó
Kiadás éve 2017
Terjedelem 1590 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 276 279 1
Ár:
9.980 Ft
8.982 Ft
Kedvezmény: 10%

A három kötet egymásra épül, de külön-külön is használhatóak, mint ahogy az egyes fejezetek is önállóan értelmezhetők, felhasználhatók konkrét gyakorlati problémák megoldásához, pszichológiai jelenségek hátterének, működésének jobb megértéséhez.

Leírás

A három kötet egymásra épül, de külön-külön is használhatóak, mint ahogy az egyes fejezetek is önállóan értelmezhetők, felhasználhatók konkrét gyakorlati problémák megoldásához, pszichológiai jelenségek hátterének, működésének jobb megértéséhez. Az első kötetben a fejlődéspszichológiával és a tanulással kapcsolatban levő kérdésköröket tárgyaljuk. A második kötetben a személyiségelméleteket és a személyiség jellemzőit mutatjuk be, és a tanári gyakorlat számára fontos szociálpszichológiai, pedagógiai pszichológiai kérdéseket tárgyaljuk. Végezetül a harmadik kötetben bemutatjuk az egészségpszichológia és klinikai pszichológia megközelítését és tágabb kontextusba is helyezzük a nevelés és oktatás kérdésköreit, érintünk szociológiai és kulturális összefüggéseket is.

Szerkesztette: N. Kollár Katalin, Szabó Éva

Tartalom

I. kötet
Előszó
Első rész • A pszichológia megközelítési irányai
1. A pszichológia nézőpontjai, irányzatai és módszerei
Második rész • A személyiség alakulásának folyamatai: szocializáció, énfejlődés, identitás
2. Fejlődés, szocializáció és környezet
3. Az anya-gyerek kapcsolat és a kötődés
4. Az „én” fogalma, az énfejlődés elméletei
5. Családi szocializáció
6. Gyermekbántalmazás, erőszak a családban
7. Az identitás alakulása: Mi dől el serdülőkorban?
Harmadik rész • Megismerő folyamatok szerepe a környezettel való kapcsolatban
8. Érzelmek
9. Aktivációs szint, tudatállapotok, stressz
10. Motiváció
11. Percepció és figyelem
12. Tanulás és emlékezés
13. A tanulás tanulása és tanítása
14. Az értelmi és a nyelvi-kommunikációs fejlődés, a kognitív fejlődési zavarok és az intelligencia
15. Az iskolai tanulásra való készenlét és a tanulási zavarok
16. Korrekciós lehetőségek a tanulási zavarok esetén
II. kötet
Negyedik rész • A személyiségelméletek üzenetei a pedagógusok számára
17. Személyiségvonási-elméletek
18. Mélylélektani és humanisztikus személyiségelméletek
19. Önszabályozás, temperamentum és egorugalmasság
Ötödik rész • Társas kapcsolatok és a személyközi viszonyok
20. Barátság, személyközi vonzalom, csoportfolyamatok és az iskolai társas kapcsolatok fejlesztése
21. Normaalakulás, engedelmesség és csoporthoz igazodás
22. Feladatvégzés csoportban, versengés és együttműködés
23. Bullying
24. Személypercepció, attribúció, egyének és csoportok megítélése
Hatodik rész • Az iskola szociálpszichológiai vonatkozásai
25. Az iskola és a család kapcsolata
26. Vélemények alakulása: attitűdök és az előítélet szerepe az emberek közti érintkezésben és a nevelésben
27. Osztálytermi kommunikáció, tanár-diák interakció
28. A tanár szerep, a vezetés és tekintély problémái
29. Az iskola mint szervezet
30. Iskolapszichológia
III. kötet
Hetedik rész • Az egészségpszichológia iskolai vonatkozásai
31. Az egészségpszichológia alapjai
32. Egészségfejlesztés az iskolában
33. Az életmód, a tanulásszervezés és a fáradás
34. A környezetpszichológia az iskolában
35. A kiégés jelensége a pedagógus pályán
Nyolcadik rész • Egyéni bánásmód: kellemes problémák és nehéz helyzetek
36. A tanuló megismerése, pályaválasztási érettség kialakítása, pályairányítás
37. Iskolai tehetséggondozás: elvi alapok és gyakorlati aspektusok
38. Problémás tanulók, okok és megoldási javaslatok
39. Pszichés zavarok gyermek- és ifjúkorban
40. Szenvedélybetegségek
Kilencedik rész • A pszichés jellemzők tágabb összefüggései
41. Evolúciós pszichológia
42. A média szocializációs hatásai
43. Fiúk és lányok az iskolában
44. Amikor nem a gyerekkel van a baj... megváltoztathatatlan adottságok és az iskola elvárásainak hatása
45. A multikulturális pedagógia pszichológiai alapjai
Fogalomtár
Bibliográfia
Névmutató
Tárgymutató