Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A szövegalkotás tanításának módszerei (I. kötet)

Paraméterek

Szerző Széplaki Erzsébet
Cím A szövegalkotás tanításának módszerei (I. kötet)
Alcím 3–8. évfolyam
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2024
Terjedelem 156 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 16 4711 2
Eredeti ár:
2.200 Ft
1.980 Ft
Online kedvezmény: 10%

A szövegalkotási műveletek, a mese- és az elbeszélésalkotás tanításának módszerei. A szövegalkotás tanításának módszerei (3–8. évfolyam) című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással kapcsolatos tanítói, tanári és tankönyvszerzői tapasztalatait osztja meg a szerző.

Leírás

A szövegalkotás tanításának módszerei (3–8. évfolyam) című módszertani könyv három kötetében a fogalmazástanítással kapcsolatos tanítói, tanári és tankönyvszerzői tapasztalatait osztja meg a szerző.
 
Az I. kötet témái:
A szöveg és a szövegalkotási műveletek
A mesealkotás tanításának módszerei
Az elbeszélésalkotás tanításának módszerei
 
A kötet felépítése:
– Az elsajátítandó alapfogalmak
– Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek
– Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez
– Az adott fogalmazásműfaj tanításának algoritmusa
– Az adott fogalmazásműfaj szövegalkotási algoritmusa
 
A kötetekben a feladatok alatt lévő sorszámok az évfolyamokat jelölik. A megoldásoknál sok esetben a tanulóktól elvárható szöveg is olvasható.
A szövegalkotási képesség fejlesztése, a fogalmazás tanítása nagyon szerteágazó és összetett feladat. Ebben szeretnék segíteni a pedagógus kollégákat.
 
MK-1903
Írta: Széplaki Erzsébet
Szakmai lektor: Csákberényi-Nagy Miklósné dr. Tóth Klára

Tartalom

Előszó helyett

A szöveg és a szövegalkotási műveletek

A szöveg

A szöveg fogalma

A szövegek csoportosítása

A szövegkohézió eszközei

A szövegalkotási képesség fejlesztése

A tanítandó a szövegműfajok

A szövegtípusok fogalmazásának tanítási menete

A fogalmazástanítás korszerű szemlélete

A szövegalkotási műveletek

A fogalmazási alapismeretek megjelenése

A témaválasztás

Az anyaggyűjtés módjai

A címválasztás

A szöveg tagolása

A vázlat

A piszkozatírás algoritmusa

A mesealkotás tanításának módszerei

Az elsajátítandó alapfogalmak

Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek

Szóbeli szövegalkotása az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez

A mese alapú fogalmazások tanításának algoritmusa

A mesealkotás szövegalkotási algoritmusa

Az elbeszélésalkotás tanításának módszerei

Az elsajátítandó alapfogalmak

Fejlesztési célok, követelmények és fejlesztendő képességek

Szóbeli szövegalkotás az írásbeli szövegalkotás előkészítéséhez

Az elbeszélő fogalmazás tanításának algoritmusa

Az elbeszélésalkotás szövegalkotási algoritmusa

Óravázlatok

Forrásjegyzék