Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A tanulási zavarok korrekciója kisiskolás korban 3.

A tanulási zavarok korrekciója kisiskolás korban 3. Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Sorozat Nebuló
Szerző Szautner Jánosné Szigeti Gizella
Cím A tanulási zavarok korrekciója kisiskolás korban 3.
Alcím Fejlesztő program (Tanítói segédlet a Nebuló 3. című képességfejlesztő feladatgyűjteményhez)
Kiadó Marketing Műhely
Kiadás éve 2004
Terjedelem 111 oldal
Formátum A/4, ragasztókötött
ISBN NEB07
Ár:
2.980 Ft
2.831 Ft
Kedvezmény: 5%

A harmadikosoknak készített, tanmenetszerűen alkalmazható fejlesztő program formailag és tartalmilag az elsős és a másodikos programra épül. Anyagában a direkt képességfejlesztő feladatok mellett megtalálható a korosztály életkori sajátosságainak megfelelő önismeret, pozitív énkép és gondolkodás kialakítása, alapvető tanulást segítő módszerek ismertetése és a harmadik osztályos anyanyelvi tantárgyakra épülő, képességfejlesztő módszerekkel történő készségfejlesztés (kifejező olvasás, helyesírás, szókincsfejlesztés, fogalmazás-tanulás alapozása).

Leírás

A harmadikosoknak készített, tanmenetszerűen alkalmazható fejlesztő program formailag és tartalmilag az elsős és a másodikos programra épül. Anyagában a direkt képességfejlesztő feladatok mellett megtalálható a korosztály életkori sajátosságainak megfelelő önismeret, pozitív énkép és gondolkodás kialakítása, alapvető tanulást segítő módszerek ismertetése és a harmadik osztályos anyanyelvi tantárgyakra épülő, képességfejlesztő módszerekkel történő készségfejlesztés (kifejező olvasás, helyesírás, szókincsfejlesztés, fogalmazás-tanulás alapozása). Megvalósítását segíti a „Nebuló 3.” képességfejlesztő feladatgyűjtemény, tanulói segédlet. Mellékletei fóliára átmásolva szemléltetőeszközként használhatók a fejlesztő foglalkozásokon, de többségük alkalmazható a tanórai munkában is. A módszertani ajánlásokban a feladatok és a gyakorlatok megvalósítását segítő útmutatások mellett megtalálható az egyes tevékenységi formák közvetlen fejlesztő hatásának megnevezése, a tudatos fejlesztő tevékenység biztosítására. A függelékben található képességvizsgálati és pedagógiai mérőlapok a fejlesztés hatékonyságáról adnak tájékoztatást. A harmadikos fejlesztő program több éves alkalmazása során bebizonyította, hogy jelentősen segíti az alapkészségek elsajátításához nélkülözhetetlenül szükséges képességek fejlődését.
 
Írta: Szautner Jánosné Szigeti Gizella
Véleményezte: Rátkainé Hegedűs Ilona tanító, fejlesztő pedagógus

Tartalom

Előszó
Gondolatok a fejlesztő program használatához
Fejlesztő program
Mellékletek
Fóliára másolható szemléltető anyagok, tanulói feladatlapok, memória játékok
Módszertani ajánlások
Mozgásfejlesztés – nagy és finom mozgások
Testsémafejlesztés
Személyi zónák, lateritás, funkciók
Létfontosságú belső szervek
Énkép – önismeret kialakítása
Tanulást könnyítő módszerek – relaxáció
Testtartást javító – a szervezetet élénkítő gyakorlatok
A téri tájékozódás fejlesztése
Téri helyzet, téri viszony
Téri fogalmak, téri emlékezet
Síkban való téri tájékozódás
Percepciófejlesztés – vizuális, auditív
Verbális fejlesztés – szókincsfejlesztés, szövegtagolások
A szándékos figyelem fejlesztése
Az emlékezet fejlesztése
A gondolkodás fejlesztése
A játék
Szervezési feladatok, tárgyi és személyi feltételek
Függelék
Felhasznált irodalom