Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Erkölcsi nevelés az óvodában

Erkölcsi nevelés az óvodában Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Perlai Rezsőné
Cím Erkölcsi nevelés az óvodában
Alcím Az óvodáskor viselkedéskultúrája
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2014
Terjedelem 128 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 18 1
Ár:
960 Ft
768 Ft
Kedvezmény: 20%

Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát.

Leírás

A nevelés társadalmilag meghatározott, céltudatos tevékenység. Célja, hogy a gyermek személyisége kibontakozhasson, egyben társadalmi fejlődésének objektív folyamata is létrejöjjön – szokásrendszerek, értékalapok kialakulásával.
A ma gyermeke a holnap felnőttje, aki majd építi gyermeke jövőjét, társadalmát, ilyen módon senkinek sem lehet közömbös, mivé fejlődik, hogyan alakul gyermekeink élete. Ezért fontos megvizsgálnunk a családi- és az intézményes nevelés elé gördített akadályokat, a nevelési folyamat problémáit. Megkeresni azokat a lehetőségeket, amelyek segítségével a morális nevelés többet, jobbat tehet gyermekeink személyiségének formálásáért, jellemük fejlesztéséért, viselkedéskultúrájuk alakulásáért.
Hogyan lehetséges az óvodáskorú gyermekek erkölcsiségének alakítása változó világunkban, gyermekeink élő közegében – hangsúlyozottan a család és az óvoda légkörében. Találjunk rá azokra a módszerekre, eszközökre, amelyek segíthetik gyermekeink szociális tanulásának folyamatát. Keressük meg, milyen teendőink lehetnek annak érdekében, hogy gyermekeink felnőtt emberként pozitív értékekkel élhessék mindennapjaikat, formálhassák szebbé és jobbá környezetüket.
Gyermekeink, óvodáskoruk lezártával, olyan erkölcsi érzékenységgel viselkedjenek, amely biztos alapot jelenthet az iskolai oktatás-nevelés folyamatához, annak szűkebb-tágabb környezetében alakuló személyiségükhöz.
 
Írta: Perlai Rezsőné
Lektor: Mester Ferencné, Sinkovicsné Király Angéla

Tartalom

Bevezetés
Társadalom és nevelés
Normák
Csoportnormák
A normák megjelenési formái
Értékek
Erkölcs
Nevelési modellek
Ellentmondások a nevelésben
Modellek a nevelésben
Érzelmek, motívumok a szocializációban
Érzelmek
Motívumok
Szeretet, félelem
Szocializáció
Motívumok harca
Nevelői következetesség – érzelmi azonosulás
Szerep és viselkedés
Szerep
Szerepazonosulások
Szerepviselkedések
Magatartás, viselkedés
Gyerek-felnőtt szerepviselkedések
Szerep és személyiség
Jellem és viselkedés
A jellem
A gyermeki jellem
A gyermeki jellem irányíthatósága
Szokások a gyermeki jellem formálásában
Udvariasság, figyelmesség
Türelmesség
Igazságosság
Véleményalkotás, véleménynyilvánítás
Szolidaritás
Fegyelmezettség
Játékok a jellemnevelésben
Társasjátékok
Versenyjátékok
Rögtönzött játékok
Irodalom és kulturált viselkedés
Szülők vélekedése gyermekeik viselkedéséről
A „jó gyerek” fogalmáról
A „rossz gyerek” fogalmáról
A büntetésről
Szülők vélekedése az óvodai szokásokról
Szülők vélekedése a család értékrendjéről
Felnőttkori jellemvonások
Érzelmek – Alapfogalmak az óvodai nevelésben
Felhasznált szakirodalom