Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Matematika az óvodában

Matematika az óvodában Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Perlai Rezsőné
Cím Matematika az óvodában
Alcím Kézikönyv óvodapedagógusok számára
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2016
Terjedelem 256 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5278 25 9
Ár:
2.900 Ft
2.465 Ft
Kedvezmény: 15%

Kézikönyvünk elsődlegesen a matematikáról és a játékról szól. Egyrészt módszertanként segíti a leendő pedagógusok gyakorlati munkáját, másrészt a korszerű nevelési program szellemiségével segíti a gyakorlatban helytálló óvodapedagógusok munkáját.

Leírás

Az élet szinte minden területén szükségünk van matematikatudásra. Ezért már az óvodáskorban lehetővé kell tenni, hogy gyermekeink találkozzanak a számok világával, környezetük formai szemlélésével. S mivel ez a tudomány nem létezik gondolkodás nélkül, nemcsak a matematikai alapismeretekre, hanem a gondolkodás tanulására is szükségük van. Mindez pedig nem képzelhető el játszó világuk ismerete nélkül, amely alaptevékenységükként működik, és minden ténykedésükben szerepet vállal a gyermeki tanulás és fejlődés.
Pedagógusjelöltek, gyakorló pedagógusok ebből kiindulva, erre építve segíthetik a gyermek értelmi képességeinek alakulását; érzelmi, akarati, esztétikai tulajdonságainak fejlődését; társas kapcsolódásait; egész személyiségének sajátos kibontakozását.
Kézikönyvünk elsődlegesen a matematikáról és a játékról szól. Egyrészt módszertanként segíti a leendő pedagógusok gyakorlati munkáját, másrészt a korszerű nevelési program szellemiségével segíti a gyakorlatban helytálló óvodapedagógusok munkáját. Tartalmazza azokat az ismereteket, amelyek a módszertani tanulmányokhoz szükségesek, szó esik a matematikai nevelés alapfogalmairól, a konkrét nevelési folyamatokról, olvashatunk a megismerő funkciók fejlődéséről, a sajátos elvek, tanulási feltételek, módszerek, eszközök jelentőségéről. A matematikai jelenségek értelmezése mellett sok játéklehetőséget kínál, amelyek biztosítják a tanulást, a gondolkodást, valamint kitér a tervezhetőségre is.
 
Írta: Perlai Rezsőné
Lektor: Körmöci Katalin

Tartalom

Bevezető gondolatok
I. Matematika módszertan az óvodapedagógus képzésben
II. A matematikai tapasztalatszerzés fogalma, feladata, kapcsolatai az óvodában
III. A matematika az óvodai nevelés folyamatában
IV. Elvek, formák, a tanulást segítő feltételek, metódusok, eszközök a nevelés folyamatában
V. Matematikai tevékenységek tartalma az óvodai nevelésben
VI. Az óvodai matematikai tevékenységek tervezése
VII. Konkrét matematikai tevékenységek, játékos gyakorlatok
VIII. Játékok a matematikai nevelés szolgálatában
Mellékletek
Ötletek a matematikai nevelés éves tervezéséhez
Tevékenységekben megvalósuló tanulás – vázlatok
Egyéni tevékenységek rajzokban (mintafeladatok)
Gondolkodási műveletek, matematikai fogalmak az óvodai nevelésben
Felhasznált szakirodalom