Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Érzelem, fantázia, gondolkodás óvodáskorban

Paraméterek

Szerző Gerő Zsuzsa
Cím Érzelem, fantázia, gondolkodás óvodáskorban
Alcím Második, bővített és átdolgozott kiadás
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2015
Terjedelem 368 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 978 615 5278 23 5
Eredeti ár:
2.980 Ft
2.384 Ft
Online kedvezmény: 20%

Gerő Zsuzsa válogatott írásainak második, bővített kiadását elsősorban óvodapedagógusoknak és a velük együtt dolgozó segítő szakembereknek – óvodapszichológusoknak, fejlesztő pedagógusoknak, logopédusoknak, pedagógiai asszisztenseknek – ajánljuk. Érdekes és hasznos olvasmány lehet a neveléspszichológusoknak és a klinikai gyermekpszichológusoknak, az óvóképzők tanárainak és hallgatóinak, valamint a gyermekpszichológia iránt érdeklődő szülőknek és tanítóknak is.

Leírás

Gerő Zsuzsa válogatott írásainak második, bővített kiadását elsősorban óvodapedagógusoknak és a velük együtt dolgozó segítő szakembereknek – óvodapszichológusoknak, fejlesztő pedagógusoknak, logopédusoknak, pedagógiai asszisztenseknek – ajánljuk. Érdekes és hasznos olvasmány lehet a neveléspszichológusoknak és a klinikai gyermekpszichológusoknak, az óvóképzők tanárainak és hallgatóinak, valamint a gyermekpszichológia iránt érdeklődő szülőknek és tanítóknak is.

Gerő Zsuzsa – több mint negyven éves – gyermekpszichológusi, pszichoterápiás munkája során nem csak a gyerekekről, hanem a gyerekektől is nagyon sokat tanult. Sokat, nagyon sokat tudott! Teljes odaadással figyelt a hozzá forduló gyerekekre, akik a vele való kapcsolatban gyógyultak. Ezt az évtizedek alatt összegyűjtött tapasztalatot adta át tanítványainak, beszélte meg a szülőkkel, mondta el előadásaiban, írta meg a szaklapok és ismeretterjesztő folyóiratok hasábjain. Különös hangsúlyt fektetett az óvodás gyerekek játékára és gondolataik, érzéseik rajzban történő kifejezésére.
Az óvodás életkor legfontosabb sajátossága a játék. A szabad játékban sajátítja el a gyermek tapasztalatai, élményei feldolgozását, szerzi meg a világ megismeréséhez szükséges képességeket, a traumák át- és feldolgozását, a konfliktusok feloldási útját és az alkalmazkodást. Ha szeretetteljes, elfogadó légkörben él, ha lehetősége nyílik az életkorának és egyéni jellemzőinek megfelelő tevékenységre, iskolaéretté válásához a lehető legtöbbet kapja.
A kötetben a játék mellett kiemelt helyen, új tartalmakkal szerepel a gyermek és a rajzolás, a művészeti nevelés jelentősége a személyiségfejlődésben. Bízunk abban, hogy ezek az írások inspirációt adnak a rajzelemzéshez, kedvet ébresztve az óvónők körében a gyerekek mélyebb megismeréséhez, megértéséhez. A folyamatosan gyűjtött gyerekrajzok az óvodában dolgozó pszichológusok számára is fontos támpontot nyújthatnak a kisgyermekek érzelmi és társas problémáinak megismeréséhez és megoldásuk segítéséhez.
 
Írta: Gerő Zsuzsa
Szerkesztette: Horányi Annabella és Kósáné Ormai Vera
 
Gerő Zsuzsa további művei:

Tartalom

Előszó
Együtt a szülővel
A személyiségfejlesztés lehetőségei az óvodában
Az élettörténet megismerése, az ebből adódó feladatok
Bizalom és önállóság
Anyák és lányok
Anyák és fiúk
Apák és lányok
Apák és fiúk
Másnak szeretné?
Gyermekvédelem az óvodában – szülőnevelés
Együtt az óvónővel és a társakkal
Óvodás lesz!
Testi fejlettség, mozgásfejlődés, szokásalakítás
Pihenj jól!
Közösséghez szoktatás – egyéni gondok
Feladatunk a megértés
Beszélgetés közben
Barátkozás
Igazmondásra nevelünk
Témánk a fegyelem
Jutalmazás? Büntetés? – Értékelés
Frusztrációs helyzetek az óvodában
Játékban fejlődik
A fantáziajáték szerepe a gondolkodás fejlődésében
A bábjáték pszichológiája
Játéksarok
Játékvizsgálatok
Az élményfeldolgozás különböző módjai a játékban és a rajzolásban
A megkapaszkodás-szindróma szerepe az elektív mutizmus  egyik típusának kialakulásában
Rajzolni, alkotni öröm
A gyermek és a rajzolás
Ábrázolás közben
Gyermekrajzok formanyelvének vizsgálata
A vizuális nevelés pszichológiai feltételei
A grafikus kifejezés pedagógiai jelentőségéről
A szabad rajzolás szerepe a diagnosztikában és terápiában
Ellenállási feszültség oldása szabad rajzolással
A verbális és grafikus megnyilvánulás különbségei óvodáskorban
A művészeti nevelés jelentősége a személyiségformálásban
Óvodai művészkedés – egy kiállításról
A jéghegy csúcsa: a Banchieri. Interjú Szabó Dénes zenepedagógussal
A valóság megismerése
Egy óvodában láttam
Gondolkodásfejlődés kisgyermekkorban
A fantázia szerepe a gondolkodás fejlesztésében
Ismeretszerzés – fantáziaműködés – gondolkodásfejlesztés
Más mint a többiek!?
Az egyenlőtlen fejlődésről
Nem kell egyformának lenni. Beszélgetés a másságról dr. Gerő Zsuzsa pszichológussal Az indulatos gyerek
A gátolt gyerek
A szorongó gyerek
Amikor nedves lesz a gyermek lepedője
Előre juthat-e, ha nem lát ki saját magából? Talán autista?
Autista gyerekek testvéreinél tapasztalt neurotikus reakciók
A szeparációs szorongásból adódó nehézségek elektív mutizmus terápiájában
Menjen iskolába?
Iskola-előkészítés iskolásdi nélkül
Megjegyzés a Balatoni beszélgetésekhez
Beiskolázási alternatívák elfogadtatása egyenlőtlenül fejlődők esetében
Iskolaéretlen? – Nem tud játszani!
Mit is kell tennünk az iskolaérettség érdekében?
Fejlesztés – a gyerekekre figyelve
Ki volt Gerő Zsuzsa?
Életpályája, szakmai és közéleti munkássága
Zsuzsáról személyes hangon – megemlékezések
Gerő Zsuzsa írásai. Válogatott bibliográfia
Szakkifejezések magyarázata
 

Kapcsolódó kiadványok