Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Gyakori beszédhibák a gyermekkorban

Gyakori beszédhibák a gyermekkorban Katt rá a felnagyításhoz

Paraméterek

Szerző Montágh Imre – Montágh Imréné – Vinczéné Bíró Etelka
Cím Gyakori beszédhibák a gyermekkorban
Alcím Javított kiadás
Kiadó Holnap Kiadó
Kiadás éve 2011
Terjedelem 200 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 346 989 7
Ár:
2.300 Ft
2.070 Ft
Kedvezmény: 10%

A gyermekek nagy százalékánál fordulnak elő beszédhibák, amik tanulmányi fejlődésükben, személyiségük formálódásában jelentős nehézséget, hátrányt jelentenek. Gyakorló és leendő pedagógus, valamint beszédhibás gyermekét nevelő szülő egyaránt haszonnal forgathatja könyvünket.

Leírás

A gyermekek nagy százalékánál fordulnak elő beszédhibák, amik tanulmányi fejlődésükben, személyiségük formálódásában jelentős nehézséget, hátrányt jelentenek. Több kiadásban jelent meg A gyakori beszédhibák című könyvünk, amely a beszédhibák korai felismeréséhez, azok kiküszöböléséhez nyújtott segítséget. Kitért azokra az esetekre is, amikor a pedagógus feladata a gyermek logopédushoz való irányítása. Új kiadványunkat hasonló céllal jelentettük meg. A régi könyvből átmentettük a sajnálatosan korán elhunyt Montágh Imre kitűnő összegzését a pöszeségről, ugyanakkor szerzőink beszámolnak a logopédia terén elért tudományos eredményeikről és módszereikről is. Gyakorló és leendő pedagógus, valamint beszédhibás gyermekét nevelő szülő egyaránt haszonnal forgathatja könyvünket.
 
Lektor: Meixner Ildikó, Rédei Istvánné 

Tartalom

I. A BESZÉDSZERVEK ÉS MŰKÖDÉSÜK (Vinczéné Bíró Etelka)
A tüdő
Mennyi levegővel gazdálkodunk?
A beszéd légzés
Mikor sérül a beszédlégzés?
A helyes beszéd légzés megtanítása
A gége
A toldalékcső
A garat
Az orrüreg
A szájüreg
Hallás, hallásvizsgálat
Az idegrendszer
II. A BESZÉDHANG (Montághné Riener Nelli)
Magánhangzók
Mássalhangzók
A hangzókapcsolatok törvényszerűségei
A magánhangzók kapcsolódásának törvényei
A mássalhangzók kapcsolódásának törvényei
III. A BESZÉD FEJLŐDÉSE (Montághné Riener Nelli)
A beszédfejlődés szakaszai
A beszéd fejlődését elősegítő, a hibás beszéd, illetve a beszédhibák kialakulását meggátló feladatok, gyakorlatok
A beszédet akadályozó tényezők
IV. A PÖSZESÉG (Montágh Imre)
A pöszeség meghatározása, felosztása
Vizsgálat
A foglalkozások általános menete
Az egyes kiejtéshibák javítása
Selypítés (szigmatizmus) sz-z-c, s-zs-cs hiba
Az l hiba (lambdacizmus)
Raccsolás (rotacizmus), r hiba
A k, g hiba (kappacizmus, gammacizmus)
Az f, v hiba
A ty, gy, ny hiba
A b, d hiba
A h hiba
A j hiba
Az ö, ü hiba
A p, t, m, n hangok
Az orrhangzós beszéd
V. A HADARÁS (Vinczéné Bíró Etelka)
A hadarás tünetei
A hadarás javítása
VI. A DADOGÁS (Vinczéné Bíró Etelka)
A dadogásról általában
A dadogás meghatározása
A dadogás tünetei
A görcsös megakadások
A beszédfélelem (logofóbia)
Az együttmozgások
Az aritmia
Személyiségjegyek, pszichés sajátosságok
A dadogás eredete
A dadogás kiváltó okai
A dadogás javítása
A pedagógiai indíttatású módszerek
A cselekvéssel kapcsolt beszéltetés módszere
A pszichológiai módszerek
Az orvosi kezelés és a gyógyszeres terápia
A komplex módszerek
A komplex módszer és alkalmazási lehetőségei az általános iskolában
Technikai segédeszközök a dadogás javításában
VII. AZ OLVASÁS ÉS AZ ÍRÁS ZAVARAI (Vinczéné Bíró Etelka)
A diszlexia felismerése
A fonematikus olvasás- és írászavarok
Az optikai olvasás- és írászavarok
A laterális dominancia szerepe
Az olvasási zavar javítása
Az írászavarok javítása
Gyakorlóanyag a hallásos és az írásban történő differenciáláshoz
VIII. A BESZÉD DÍSZÍTŐELEMEI (Montághné Riener Nelli)
A tagolás
A hangsúly
A hanglejtés
A beszédtempó
A hangszín
A ritmus
Néhány jól használható vers és prózai mű a beszéd díszítőelemeinek gyakorlására
Felhasznált és javasolt irodalom