Mesepszichológia 2.
Paraméterek
Szerző | Kádár Annamária |
Cím | Mesepszichológia 2. |
Alcím | Útravaló kényes nevelési helyzetekhez |
Kiadó | Kulcslyuk Kiadó |
Kiadás éve | 2014 |
Terjedelem | 364 oldal |
Formátum | A/5, keménytáblás |
ISBN | 978 615 5281 17 4 |
Eredeti ár:
4.280 Ft
3.852 Ft
Online kedvezmény:
10%
A kötet a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a „kényes” nevelési helyzeteket veszi górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. |
|
|
Leírás
A Mesepszichológia első részében a mese szerepére, az életkori sajátosságoknak megfelelő meseválasztásra és a mese érzelmi intelligencia fejlesztő hatására koncentráltam. A második részben a szülő-gyermek kapcsolat útvesztőit, azokat a „kényes” nevelési helyzeteket veszem górcső alá, amelyekben csak a hiteles szülői jelenlét hozhat valódi megoldást. A mese ugyanis az én megközelítésemben nemcsak népmesét és műmesét jelent, hanem a saját életmesénket is: azt a történetet, amelyet önmagunkról, gyökereinkről, hitvallásunkról, álmainkról és céljainkról, félelmeinkről és fájdalmainkról, kudarcainkról és győzelmeinkről mondunk el önmagunknak és a gyermekünknek. Ezt ráadásul nemcsak este vagy az erre szánt pillanatokban, de folyamatosan meséljük, sokszor szavak nélkül is – a jelenlétünkkel, viselkedésünkkel, önmagunkhoz, az emberekhez és a világhoz való hozzáállásunkkal. Szülőként, pedagógusként a nevelés során is a magunk történetét meséljük. A szabályok, határok kijelölése és betartatása; a motiválás; a problémamegoldás kérdéseiben történő választások mind rólunk, a mi világképünkről szólnak. Tetteinkkel meséljük el, hogy miben hiszünk, miért küzdünk, mi az, ami továbbvisz a nehéz helyzetekben – és azt is, hogy mikor adjuk fel. Bár egy-egy nevelési probléma kapcsán legtöbbször a gyermekünk viselkedésére fókuszálunk, azt szeretnénk megváltoztatni, rólunk mesél az is, hogy melyik az a konfliktushelyzet, ami drámai feszültséget okoz bennünk, és az is, hogy mit kezdünk vele. A gyermek bámulatos pontossággal mutat rá arra, amin dolgoznunk kell, a vele kapcsolatos nehézségek jelzések – és egyben lehetőségek is a továbblépésre. Felhívják a figyelmünket arra, hogy miben kell változnunk, fejlődnünk. Igen, ha engedjük, gyermekünk átírja a történetünket – és ebben a folyamatban mi válunk tanulóvá. Második könyvemben túlnyomórészt azokról a nevelési kérdésekről írok, amelyekkel kapcsolatban a legtöbbször kértek tőlem tanácsot az elmúlt évek során, és igyekszem megmutatni azt is, hogy miként jelennek meg ezek a helyzetek a mesékben. Korcsoportokra és témakörökre lebontva ajánlok olyan, valóban magas színvonalú, magyar és külföldi szerzők által írt meséket, melyeknek meggyőződésem szerint jó hasznát vehetjük a problémák megoldásában.
A kötet tíz újabb, általam írt érzelmi intelligencia fejlesztő mesét is tartalmaz a 4-9 éves korosztály számára. Nagy kedvvel folytattam Lilla és Tündérbogyó történetét, akik számos újabb kaland során fedezik fel a külső és belső világot.
A szerző
Kulcslyuk Kiadó, 2014.
Írta: Kádár Annamária
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
Bevezetés
Mit tanulhatunk a mesehősöktől?
Engedékenyen vagy szigorúan? Helyzetfüggő nevelés
A dackorszak szerepe a gyermek önállóvá válásában
Kinek kellett ez a testvér
A félelmek, szorongások kezelése gyermekkorban
A szülő és a pedagógus szerepe a veszteség élmények feldolgozásában
Általam ajánlott mesekönyvek témák szerint
Általam ajánlott minőségi gyermekirodalom életkorok szerint
EQ-fejlesztő mesék
Tündérbogyó visszatér
Mumusmese
Egy tökéletes nap
Szülinapos mese
Hogyan lett Lilla kutyatulajdonos
Pannimese
Napraforgómese
Karácsonymese
Mesélj nekünk, Tündérbogyó
Tengermese
Jegyzetek