Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

(Nagy)Labdáskönyv

Paraméterek

Szerző Pektor Gabriella
Cím (Nagy)Labdáskönyv
Alcím Tartásjavító, izomerősítő gyakorlatok óriáslabdákkal (3. kiadás)
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2023
Terjedelem 96 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 80 8
Eredeti ár:
1.480 Ft
1.184 Ft
Online kedvezmény: 20%

A labdán való mozgás, hintázás, ringatás felejthetetlen élménye szinte az anyaméh biztonságos közegét idézi fel. S eközben az izmok összjátéka, a mozgás koordinációja fokozatosan alakul ki. A labda alkalmazása számos helyzetreflexet és támaszreakciót hív elő.

Leírás

A felfújható, nagy teherbírású, kellemes tapintású, különféle méretekben kapható, színes gimnasztikai labdát több évtizede használják és ismerik már. A Bobath házaspár – Carel Bobath neurológus és Bertha Bobath gyógytornász (kettejük közös életműve a fiziotherapeuta empirikus és az ideggyógyász elméleti munkájának egymásra hatásából kialakult Bobath-módszer) – eredményesen használta az idegrendszeri károsodással született gyermekek fejlesztésében és gondozásában is terápiás segédeszközként a felfújható óriáslabdát. A labdán való mozgás, hintázás, ringatás felejthetetlen élménye ugyanis szinte az anyaméh biztonságos közegét idézi fel, s eközben az izmok összjátéka, a mozgás koordinációja fokozatosan alakul ki. Valójában egy olyan eszközzel végeznek örömteli tevékenységet a gyerekek, amely játékosan segíti az egyensúlyérzékük fejlesztését, megszilárdítását. A labda nagy felületének minden apró elmozdulása megváltoztatja az egyensúlyi helyzetet, a test és a fej helyzetét a térben, és ehhez automatikusan alkalmazkodnia kell a gyermeknek. A labda alkalmazása számos helyzetreflexet és támaszreakciót hív elő. Azoknál a gyermekeknél, akik sztereotip mozgásismétlésekkel próbálnak saját magukon segíteni, a labda szintén elsőrangú eszközként szerepel. Mindenféle labda, így ez is, gömbölyűségével, puhaságával, folyton változó, mozgó mivoltával eredendően közel áll a gyermekekhez. Számtalan lehetőséget kínál mozgásvágyuk kielégítésére és a játékra. Nemcsak a vesztibuláris rendszer fejlődik a mozgás során, hanem a vizuális érzékelés is csiszolódik a labdával való „munka” közben. A labda, mint terápiás eszköz, jelentős szerepet tölt be a ritmusérzék, a tér- és helyzetérzékelés, a figyelem, a finommotorika, a téri tájékozódó képesség fejlesztésben, a látómező stabilizálásában stb., kiemelkedő a jelentősége a pszichomotoros fejlesztésben minden kisgyermeknél.
 
Írta: Pektor Gabriella
Lektor: Érdi-Krausz Zsuzsa
 
Kapcsolódó témakörök:

Tartalom

Bevezető
Ismerjük meg egy kicsit a gimnasztikai labdát!
A gimnasztikai labda tulajdonságai
A labda fizikai törvényszerűségei
Tárolása
Felfújása
Tisztítása
Milyen legyen az öltözék a gyakorlatokhoz?
Kinek nem lehet használni a labdát?
Ismerkedés a labdával
Gördülés előre-hátra hason • gyermek – pedagógus 
Hason a labdán • gyermek – gyermek 
Gyermek egyedül a labdán
Ülésben a labdán
Hanyatt fekvés a labdán
Az előkészítő időszak játékai a 3-7 éves gyerekeknél
Gyakorlatgyűjtemény
Javaslatok különféle karmunkára
Lendítések
Karkörzések
Karhajlítások és nyújtások
Karfordítások
Karemelések és -lengedések
Hátizomerősítő gyakorlatok labdán ülve
Karikával
Gyakorlatok a labdán ülve a Thera-Band szalagok felhasználásával, elsősorban a vállöv és a felső végtagok izomerősítésére
A láb és a lábszár izmait erősítő gyakorlatok a labdán ülve
Egyensúly- és koordinációfejlesztő gyakorlat
Gyakorlatok a labdán hason fekvésben
Hátizomerősítő gyakorlatok különböző kartartásokkal
Elsősorban farizom gyakorlatok
Háton a labdán
Hasizom gyakorlatok a labda segítségéve!
Tréfás egyensúlyi gyakorlatok állásban
Gerincmobilizáló, nyújtó gyakorlatok a labda segítségével
Még mindig labdázunk… Over-ball labdákkal
Irodalomjegyzék