Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában

Paraméterek

Szerző Körmöci Katalin
Cím A gyermek szükségleteire épített tanulás az óvodában
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2019
Terjedelem 224 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 36 5
Ár:
2.880 Ft
2.304 Ft
Kedvezmény: 20%

Könyvünk bemutatja, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít  az óvoda lehetőségeire a tudásvágy megalapozásában, és az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.

Leírás

Könyvünk bemutatja az óvoda lehetőségeit a tudásvágy megalapozásában, ugyanis a tanulási motívumok fejlődése tetten érhető, sőt fejlődésük elősegíthető az óvodai pedagógiai munka során, és ez a fejlődés elvezet majd a tudásvágy kibontakozásához. A tudásvágy kibomlása segítségére lesz az óvodából iskolába lépő gyermeknek. Segítségére lesz azért, mert kíváncsian és belső motívum alapján, nyitottan és fogékonyan adja át magát az iskolai tanulási folyamatnak. Segítségére lesz azért is, mert egész személyiségére kiható, olyan szükséglettel, igénnyel rendelkezik majd, ami egész életében meghatározó irányultságot eredményez. Ez pedig nemcsak saját maga, de a társadalom számára is értékes személyiségvonásokban realizálódik.

Körmöci Katalin könyvében bemutatja – abban a pedagógiai folyamatban, amelyben az óvodás gyermek szükségleteinek kielégítése történik, adódik, tettenérhető –, hogy milyen alapokon nyugszik a gyermek tudásvágya és hogyan fejlődnek a tanulási motívumai. Rávilágít az óvodapedagógus megváltozott szerepére, amelyet a tanulás megszervezésében, a tanulásirányítás módjában és hatásrendszerében előnyös alkalmaznia.

Írta: Körmöci Katalin

Lektor: Perlai Rezsőné

Tartalom

Bevezető gondolatok

I. Nevelésfilozófiai alapvetésem óvodai vonatkozásai

II. Az óvodás gyermek testi-lelki szükségletei

Az emberi szükségletekről általában

Az óvodáskorú gyermek szükségletei

Az óvodáskorú gyermek domináns szükséglete

A család által kialakított igények és az óvodai nevelés

III. Az óvodás gyermek szükségleteihez igazított óvodai tanulás

A tudásvágy szükséglete

A gyermeki szükségletek és a játék

A játéktevékenység, mint az óvodás gyermek elemi pszichikus szükségleteinek kielégítője

A játék tudatos felhasználása a tanulásban

Az óvodás gyermek szükségleteihez igazodó tanulási folyamat

Bevezető gondolatok

A tanulási motívumok és a gyermeki szükségletek

A tanulás tartalma és a gyermeki szükségletek

Metodikai igazodás a gyermeki szükségletekhez

IV. Záró gondolatok gyermekeink jövője érdekében

Társadalmi elvárások

A gyermek szükségletei, a gyermek jogai és a pedagógus kötelességei

A gyermeki tanulási tevékenység szabadsága

V. Továbbgondolások a korszerű nevelőmunkánk tükrében

 

MELLÉKLETEK

Az óvodai nevelés

A gyermeki jogok

A gyermek alapvető jogainak és szükségleteinek chartája

A tevékenységekben megvalósuló tanulás

A tanulási tartalom megjelenítésének lehetőségei

Tiszta típusú tevékenységek

Komplex tevékenység-együttesek

Integrált tevékenységek

Gondolkodásra késztető kérdések

Probléma és a problémamegoldás folyamata

A probléma jellemzői

Problémamegoldás folyamata

A tevékenységben megvalósuló tanulás módszerei az óvodában

Játék és tanulás összefüggése

A korszerűség kritériumai megmutatkoznak

Önelemzés

Egy gyermek jellemzői

Egy gyermek szükséglet-térképe

Carl Rogers kérdései önmagához a nevelésről

A gyermeknevelés tízparancsolata

A kreativitásról

A tehetséges gyermek néhány jellemzője

A bátorító nevelés

Felhasznált szakirodalom