JATEPress
Az utóbbi évtizedekben egyre többen hívják fel arra a tényre a figyelmet, hogy a betegek és hozzátartozóik ellátási folyamatba való aktív bevonása nélkülözhetetlen a krónikus állapotok sikeres uralásához. Ezen terület fejlesztésére szánt erőforrások hasznosulása bátran összemérhető a gyógyszeres vagy műtéti technikák fejlesztésére szánt források hatékonyságával.
A kötet a deviancia fogalmi kereteit tartalmazó bevezető rész után a devianciát mint társadalmi jelenséget magyarázó szociológiai elméleteket, az egyes devianciaformákat és a megelőzés lehetőségeit mutatja be.
A legjelentősebb XVI. századi olasz elméletírók a dialógus műfajának elfogadtatásán, formai és tartalmi szabályozásán dolgoztak. Bár a teoretikusok igyekeztek pontos kritériumokat megfogalmazni, a műfaj kérdését mégsem sikerült, legalábbis a modern szakirodalom számára, minden kétséget kizáróan és véglegesen eldönteniük...
Martin Esslin összegző munkájával hiánypótló kötethez jut a magyar olvasó. A könyv arra vállalkozik, hogy sorra vegye azokat a maradandónak bizonyult meglátásokat, amelyek immár kiállták az idő próbáját, s a színházi jelenség értelmezésének elengedhetetlen szempontjaivá váltak.
Az embereket már nagyon régóta érdekli, hogy a szülők egyes jellemző tulajdonságai hogyan adódnak át utódaikra. A kezdetekben ezt a folyamatot még nem tudományos módszerekkel vizsgálták. A genetika tudományának fejlődését ezért nagyon érdekes történeti távlatokban is áttekinteni, mivel így nyomon követhető az a folyamat, amely a genetika mai állapotának a kialakulását eredményezte. Ebben a folyamatban nemcsak kiemelkedő felfedezések, hanem olykor tévutak is előfordultak.
Ez a HRM jegyzet érthetően próbálja meg bemutatni ezen szakma alapfogalmait. A szerző nem HRM kézikönyvnek szánta, hanem azért íródott, hogy átfogó képet adjon a humán erőforrás menedzsment területeiről, megismertesse olvasóját a fontosabb HRM fogalmakkal és módszerekkel, eljárásokkal.
Ez a jegyzet kolloidikát tanuló, különböző szakos egyetemi hallgatók számára készült. Ennek a rohamléptekben fejlődő tudományterületnek próbálja teljes áttekintését adni, s azokat a fontosnak tartott elméleti és gyakorlati vonatkozásokat tárgyalja tömören, melyek érvényessége várhatóan tartósan fennmarad.
A szaktanárnak választania kell a lehetséges módszerek, eljárások, szervezési formák és eszközök közül, mégpedig egyrészt a tanítandó szaktudományi anyagnak, másrészt a konkrét gyermekcsoportnak a sajátosságait figyelembe véve...
Wojtilla Gyula, a szegedi egyetem Ókortörténeti Tanszékének indológus tanszékvezető professzora, kötete kettős feladatot teljesít, egyrészt kézikönyvként szolgál az érdeklődőknek, másrészt az egyetemi oktatásban nélkülözhetetlen tankönyvként szolgál.
A jegyzet a környezettudomány- és környezettan szakos hallgatók egy szemeszter időtartamú, „Mikrobiológia alapjai” című kurzusának törzsanyagát fedi le, egy alapozó, általános mikrobiológiai tantárgy előadásaihoz szolgáltat segédanyagot.
A kötet válogatás Kérchy Anna test és reprezentáció viszonyrendszerének problematikáját feminista szemszögből boncolgató narratológiai és esztétikai tanulmányaiból.
A tankönyv célja, hogy átfogó ismereteket nyújtson a régészeti geológiáról és a történeti ökológiáról. Ez nem könnyű feladat, mert ezek a tudományterületek a földtudomány szinte minden ágával, valamint a biológiával és a régészettel is közvetlen kapcsolatban vannak.
A spanyol történelem és filmtörténet meghatározó periódusáról, a Franco-korszak mozijáról írt aprólékosan kidolgozott, informatív könyvet dr. Lénárt András, az SZTE Hispanisztikai Tanszékének munkatársa.
A jegyzet a vegyész és kémiatanár-szakos hallgatók Szerves kémia című előadásaihoz és a laboratóriumi gyakorlathoz kapcsolódó segédanyag.
E könyv alapvetően tudományos monográfia, egyes részeiben szakkönyvekben vagy kézikönyvekben megszokott üzenetekkel. Elsősorban az elméleti háttér és a nemzetközi szakirodalom ismeretére vágyó szakemberek hasznosíthatják.
A kétnyelvű és interkulturális oktatás iránti érdeklődés, még ha lassan is, de egyre inkább terjed Olaszországban. Az olasz iskolákban az idegen nyelvek korai oktatása a hatvanas években kezdődött...
A szerző tapasztalatai szerint a menedzserhallgatót nem érdeklik az aprólékos akadémiai rendszerezések, szintén nem érdeklik a különféle menedzser életbölcsességek. Egy kérdés izgatja őket: ,,Mit kell tennem, hogy hatékony – és persze sikeres – vezetővé váljak?”
Az etnikai földrajz és a vallásföldrajz a társadalomföldrajz tudomány-szakterületen belül, a népességföldrajz tudomány-szakág részeként létező, önálló részterületek. Egymástól független két területről van szó, melyeket a kutatási témák hasonlósága mellett az általuk használt adatbázisok és kutatási módszerek is összekötnek.